Gårdagens Nationella starter

Första klassen var FEI lagtävlan med Chippen:
Hade räknat med en halv timmes framridning vilket räcker på honom, Vi började med att jobba galoppen fick honom kvick och super fin, och får man väl igenom galoppen är traven ingenting så trav arbetet tog vi 10 min innan start allt för att inte trötta ut honom för mycket eftersom det är väldigt ansträngande för honom.
Det höl i sig och han var väldigt fin, kom in på banan ( jag var första start) måste dock klaga lite på underlaget det var sjukt hemskt rent ut sagt! båda mina ponnyer gick och snubblade och fick takt fel för att det var så öjämt :(
Så på banan var chippen ocskå fin, tappade stundtals sin trav i slutor och volet annars var det bra, laddad till max och fattade galopp 2 gånger när det skulle varit trav. Men galopp programet vat super!
Fick mitt resultat vilket var 65,9% och SM kval utan galopp inslagen hade vi tagit placering.
'
FEI lagtävlan med Daven:
man måste alltid ta det lungt med Daven och eftersom jag hade ganska bråttom mellan mina starter, endast 1 timme och 10 min så blev det ganska bråttom, gick med honom ett tag men precis brevid framridningen hade dom fotbollsmatch vilket inte daven tyckte om, han blev spänd och ville inte riktigt länga ut på steget.
Men jag fick fin kontakt med honom efter ett tag och han blev super på framridningen!
Inne på banan gick travprogramet (som nästan alltid) väldigt bra! hade bara 7or och 8or rakt igenom, Sen kom vi till galoppen där vi fick mycket missar, han bröt av fattade fel och i ena enkla bytet stannade han för det var vid X så han trodde vi skulle göra halt hälsning. Men han kämpade och stundtals gick galoppen väldigt bra då fick vi ju också betalt med 8or!
Kom ut ifrån banan ganska missnöjd, förväntade mig inte alls mycket och kände att jag ridit som en kratta!
Fick se reslutatet och jag fick en chock! 67% Vilket räckte till en 7de placering av 9, och SM kval!
Fick även i protokollen att det var en ponny av internationell kvalite, blev så himla glad av dom possitiva ord jag får höra om honom.
'
Sista klassen FEI Mästerskap med Chippen:
lastade ut och började göra iordning honom 40 min inann så hade ungefär 25-30 min skrittade fram honom minst 10 min, och red sedan 15 min även denna klassen började vi med galoppen och han var underbart fin! gick över till traven 5 min innan start och känslan jag fick var obeskrivlig! Helt sjukt vad fin han var!
Inne på banan höll det sig också, han höll sin trav genom hela programmet och vi hade inte nån större miss mer än en galopp volt som blev 6 meter istället för 8.
Har nog aldrig varit så nöjd efter en ritt, kom ut och hade glädje tårar! men förväntade mig inte allt för mycket eftersom dom dömde hårt i den klassen samt att dom domarna vill ha dom lite mer ädla ponnyerna, Fick resultatet vilket blev 65,1% och SM kval! Super nöjd med resultatet också, men kollar man på känslan var det värt mycket mer! speciellt om man jämför med klassen inann där jag fick högre.
'
Är så sjukt nöjd över mina ponnyer och denna helg! satte SM kval i alla starterna, samt en placering med daven och det var hans andra nationella start.
tyvärr blev det inga bilder då mamma fick passa min tränares hundar :/
en bild för tagen för några veckor sen! åh längtar efter fint väder så man kan få nya fina bilder, det har hänt så mycket med Chippen på kort tid!

Kommentarer
Postat av: Frida Hallgren - www.fridahallgren.se

Oj så grymma ni är, kul hörru!!! :D

2012-04-29 @ 21:43:13
URL: http://www.fridahallgren.se
Postat av: ShireElin

Grattis! :)

2012-04-30 @ 13:42:10
URL: http://shireelin.wordpress.com
Postat av: Hannah S.

Hej,eftersom jag inte bor i svergie så har jag aldrig riktigt förstått en sak,när du nu säger att du har fått SM-kval får du då vara med i SM eller är det så att du ska ha t.ex 3 kval för att få vara med?

Fattar nada av det och tycker det är dags att fråga nu :D

2012-05-01 @ 12:20:16
URL: http://klequi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0