Hur gick det på tävlingen?

Finns många anledningar till att uppdateringen är så dåligt som den är! och det är för att vi har så sjukt mycket i skolan nu, eftersom att vi har prao snart och 2 veckor försvinner så vi måste lägga alla prov innan och efter det, därför är det väldigt jobbigt i skolan nu! men jag ska försöka hålla igång, för jag är verkligen sugen på att blogga. Och när praon väl börjar kan ni vänta er MYCKET uppdatering.
'
Tävlingen i helgen iallfall gick bra, red näst sist så det var inte så lång dag utan vi kom dit jag red och sen kunde vi åka hem i stortsätt. Men daven var väldigt fin på framridningen, dock red man fram på gräs vilket var ganska ojämt så kunde inte göra så mycket, var rädd att han skulle trampa fel och sådär.
Sen var där några hästar i hagen brevid som började bråka och springa,resa sig och var helt galna, daven blev super rädd och kastade sig och var spänd väldigt länge men jag fick igenom det bra och han gick som en gud!
Sen var dom såklart sena också. Hatar när sånt händer för jag räknar alltid ut exakt med framridning, Så fick skritta runt där ett tag. Men det gick bra!
'
Inne på banan var han också jätte fin och allt flöt på bra, sen i galoppen fick vi en stor miss han bröt av i galoppen som var gånger 2 på protokollet, På det förlorade jag vinsten, och vinst med laget.
min % blev 66,3% vilket alla tyckte var snålt men han låg väldigt lågt överlag. Som sagt jag var ett poäng ifrån vinst och hade jag inte fått en 4a där det var gånger 2 hade jag alltså vunnit då vinnaren hade 66,4 ungefär ganska surt!
även med laget var vi ett poäng ifrån vinsten vi fick 200,3 och vinnarna 200,4
Men jag blev 3a iallfall och laget 2a, det var även prisutdelning till häst vilket det inte brukar vara här nere i
skåne men det var super kul! Daven älskade det, han började leka med rosetten som hängde ner i huvudet och älskade att visa upp sig. När alla klappade och dom spelade hög musik!
Mycket nöjd med Dagen! dock blev det inga ridbilder tyvärr

Kommentarer
Postat av: vendela

sv: Ja, det är riktigt jobbigt att gå upp så tidigt då jag är så morgontrött haha.. Hoppas bara min andra start inte är för sent, är riktigt irriterande när det är flera timmar mellan varje start...

2012-04-18 @ 21:50:19
URL: http://vendelastertman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0