Torns Regionala ponnytävling, vinst och även 9a i protokollet

En riktigt lyckad tävling, utan blåsten hade det varit perfekt!
Jag hade min första start väldigt tidigt så vi var uppe redan 10 i 6, Startade bland dom första och det var framridning ute i blåsten, av nån anledning var dom 10 min förtidiga och vi var redan lite sena så min framridning till första klassen blev ganska hastig, och jag hann inte göra alla röresler som jag ville. Red fram kanske högst en 15 min.
'
Inne på banan (LA:P1)
Först blev han väldigt spänd och ville inte ens gå in i ridhuset, men det gick bra tillslut och colectingring var väldigt liten så jag kunde knappt trava där. Han tittade på det mesta och var även spänd inne på banan, Och under programet, men han gör aldrig något ridningen blir bara inte så nyanserad som man vill.
Men jag var ändå nöjd med tanke på allt innan, och stressen.
Men domaren älskade Daven och vi skrapade ihop hela 72,8% och tog en vinst
'
Hade ganska långt mellan mina klasser, men jag tyckte det var skönt och rimligt idag, var mycket med min vän wilma under tiden. Hade riktigt roligt! det är sånt som gör det värt att vara ute på tävlingar :D
Men till andra klassen ville jag ha mer framridning så vi började göra iordning honom en timme innan start så jag hade väl en 35 min att rida fram, det är mycket för mig :P
Men det räckte, Daven var så otroligt fin och bara svävade fram, rund och jätte mjuk i handen inte alls spänd.
'
Inne på banan, Det var ju samma ridhus så han hade redan sätt det en gång,och det var mycket bättre andra gången han kom in där, då var det liksom ingenting alls att reagera på!
så jag var så mycket mer nöjd med denna ritten, förutom att vi hade lite missar som såklart drog ner vi fattade fel galopp en gång och vi missförstod varandra i ena fattningen, men jag var ändå så mycket mer nöjd.
Och vi fick även vår andra 9a!!
'
Sen tidigare vet jag att den domaren inte gillar dom lite mer dansande, nätta ponnyerna utan hon vill ha dom maffiga stora, ( som chippen)
Så med missar och allt fick vi 66,8% och placerade oss som 3a individuellt
Samt att det var första gången vi red programet tillsammans.
Laget placerade sig och som 3a Heja ÅSBO
En bild ifrån andra prisutdelningen tillsammans med min härliga vän Wilma ♥
(synd bara att jag inte hade med mig min blå gula rosett på bilden ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fick du nian i? Svara gärna i inlägg kollar inte kommentarena. Grymt fin ponny 😃

2012-04-01 @ 23:37:17
Postat av: ShireElin

Grattis! :D

2012-04-02 @ 16:16:54
URL: http://shireelin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0