Del 1 av frågestunden

Här kommer del1 av alla frågor som jag fått in! 
 
1,Vilken musik har du till ditt kür pogramm? - Jag har Musik ifrån Isabel Werth's kür skiva 

2,Om du hade fått välja vilken häst du vill i det stallet du står i nu, vem hade du valt och varför? Asså först och främt mina egna såklart! men om jag inte skulle få välja dom så tror jag att jag hade valt någon av mina tränares hästar, Banderas tror jag, han rör sig som en gud och är väldigt duktig och utbildad för sin ålder! sen är det ett plus att han är världens mysigaste att kela med!
 
3,Har det alltid varit dressyr som varit "din" gren, eller har det blivit självklart med åren? Tänkte ifall du hoppat eller ngt annat innan? Asså man kan väl säga att jag inte hade något val, min syster höll på med dressyr så då blev det bara så för mig också. Men min första ponny jag fick var en gamal hopponny, Tycker det är kul att hoppa ibland, men skulle inte vilja hoppa och ha det som min sak liksom.
 
4,Vad hette din första ponny?  Hon heter Dusty
5,Har du hoppat med Chippen eller Daven? har hoppat med Chippen, men aldrig med Daven, han skulle aldrig klara att hoppa ;)
6,Varför tycker du om dressyr så mycket? Asså jag tycker det är väldigt fint och älskar att man kan göra så mycket saker, och att man sammarbetar tillsammans med sin ponny/häst, det är som en konst! 
7,Hur uttalas ditt efternamn? Wesén uttalas veseen och Cosmo uttalas kåsmo ;)
8, Vad heter din skola? Sätofta
9, Hur många gånger i veckan tränar du för tränare? det bror på om det är tävlingar eller liknande, men vanligtvis 3-4 gånger
10,Blir du aldrig trött på att rida? Det är klart man kan känna att man gärna skulle sluppit en speciell dag, eller kanske om man vill göra nåt med vänner så måste man till stallet, det är väl så, men har aldrig blivit trött och velat sluta! Tycker det är väldigt roligt
11,Vad är ditt favorit schabrak? Tror det är HV polo men älskar också ett speciellt tävlings schabrak! 
12,Vad vill du bli när du blir vuxen? Oj det har jag inte ens börjat tänka på!
 
13,Om du var tvungen att sälja någon av hästarna vilken skulle det vara då? Usch det vill jag inte ens tänka på, men måste jag verkligen välja så blir det tyvärr Chippen, jag känner inte daven så pass bra och vi har inte fått visa oss tillsammans så mycket på tävlingar, och jag vill gärna starta högre klasser med honom innan jag känner mig klar med honom. 
 
14, vad har du för musik smak? Jag har ganska olika musik sak, kan gilla massa olika! 
15,hur ser en ridvecka ut för dig? en Vilo dag, 2-3 dagar i skogen, 2-3 dagar dressyr
 
16 Hur länge rider du fram dina hästar på framridning? Chippen brukar jag sitta på en 35 min innan start, skrittar sen 10 min och rider och gör honom mjuk 25 min. Daven sitter jag på en 50 min innan, skrittar 20 min och rider 25-30 min ungefär 
18Vad lyssnar du på för musik? Olika!
19Hurser din drömhäst ut om du fick drömma hejvilt?  Kolsvart, med 4a vita strumpor och vit bläs, eller stjärna
20Av alla exterande dressyrHÄSTAR, vem skulle du vilja ha och varför? Totilas Helt klart! jag tror mångas drömhäst, han är 1 på miljonen!
 
21Hur fick ni till Chippens trav? vad gjorde ni för övningar, alltså massa tempoväxlingar eller bara jobb på volten etc..? Asså det är väldigt svårt att förklara, men jag fick otroligt mycket hjälp av min tränare i början så det inte skulle bli fel! Han kunde liksom redan sväva med benen när jag fick honom, sen har vi jobbat fram det så han ska hålla det i sin vanliga trav, och då så det inte är kadens.. Det har varit ett väldigt långt jobb, och vi har tatt lite i taget, i början försökte vi bara få honom att gå på rakt spår och hålla den, men vi gjorde myckte tempoväxlingar! tänkte visa lite filmer ifrån början till nu!
 
22Brukar du festa?  Fest och fest, jag brukar på gå Jägers tillsammans med vänner! 

 

Kommentarer
Postat av: celisty

hejj, fin blogg du har, kika gärna in på min blogg som jag delar med min bästis Julia och lämna gärna en kommentar också! ;)
Kram

2012-08-03 @ 12:16:54
URL: http://celistyojulias.blogg.se
Postat av: Johanna

Varför skulle inte Daven klara av att hoppa?

Svar: haha skämt!fast egentligen tror jag inte han skulle det heller, han är OTROLIGT rädd för hinder, och vågar inte ens gå över en bom!
Måste han gå över flyger han upp i luften på alla fyra och landar på bommen.
Han är aldrig hoppat i hela sitt liv. Knappt aldrig sätt ett hinder!
Julia Wesén Cosmo

2012-08-05 @ 18:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0