Fredag dag 1 Ponny SM

Som jag tror ni vet körde vi ju upp eller började vår resa upp mot hammarö redan på onsdagen, men då stannade vi över i lilla edet trakten och vila en natt där och fortsatte köra på torsdag morgon. 
Hade invigningen på Torsdag kväll, ganska roligt faktiskt! mycket bättre än förra året! fick en stol fullproppad ryttarpåse också haha. 
 
Sen på Fredagen var det dags får första starten, Jag hade start kl 20 i 12, så det var en ganska okej tid tyckte jag ändå. Vi gjorde honom iordning och vi blev klara ganska tidigt, satt på honom en timme innan min start och det tyckte jag var alldeles förlänge så jag skrittade ut en runda i skogen istället. 
Började jobba honom och jag kände redan i skritten att han inte var lika eftergiven som han brukar va, han var lite stel och sådär vilket jag kan förstå efter en så lång resa! Men jobbade honom sakta och han blev fin i skritten och galoppen, traven var lite svårare men han blev ändå fin till vi skulle in på banan.
 
på Banan: Precis när jag red in och gjorde min halt hälsning (som hade blivit perfekt) Får han syn på en vit häst som är precis vid banan och plaskar i vattnet, blir han jätte skrämd och bara kastar sig bakåt.. Ingen bra start direkt! börjar på 40% alltså 4ror på inridningen. Han fortsatte att gå spänd genom hela programet och han gick och gnäggade lite också eftersom han var helt själv på banan  ingen var på banan brevid heller utan alla var längre ner på en framridnings bana. Så jag tror han kände sig lite ensam också! traven gick alltså inget vidare bra, var väldigt beskviken och just att det kom precis i början, I galoppen gick han som bäst, där jobbade vi upp poängen.
 
Så vi jobbade upp % till 64,4% och slutade på 14:onde plats i klassen (av 40) 
Synd att det blev som det blev men det är hästar och man vet aldrig vad som kommer hända, jag är iallfall glad att jag fick såpass höga % ändå, och fina ord från domarna. Kan även säga att jag var den sista som fick vara själv på banan, efter att jag ridit kallade dom alltid upp minst 1 häst. 
Mamma har inte fottat något när jag rider tyvärr, men som tur är har jag massa vänner som fotat så jag kommer få massor med bilder!
börjar att visa lite bilder som är tagna av Ellen Goiting! 
fler bilder som ellen tagit kommer! 

Kommentarer
Postat av: reanlandman from holland

awesome blog!
Rean Landman from the Netherlands

Svar: thanks! :)
Julia Wesén Cosmo

2012-08-14 @ 13:52:47
URL: http://rgoldy.devote.se
Postat av: Anonym

vad var det i ryttarpåsan? :)

Svar: morötter,hästtidningar,godis till mig,vattenflaska,presentkort och lite sådär smått :)
Julia Wesén Cosmo

2012-08-14 @ 15:58:02
Postat av: Lizette

Hur satan har du övat upp den traven?! :o

Svar: det är otroligt svårt att förklara genom ord, det är så mycket som måste bli rätt och göras på korrekt sätt.. Jag brukar föröka förklara men jag vet inte hur jag ska göra på annat ssätt! :)
Julia Wesén Cosmo

2012-08-14 @ 19:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0