Godmorgon

Godmorgon alla pigga bloggläsare ;) 
Solen skiner idag och det känns som en bra dag! jag tänkte gå ut och sola lite nu på förmiddagen innan jag ska åka bort till stallet och rida ut båda killarna. 
Så tänkte ta med datorn ut och göra lite tidsinställda inlägg till er under dagen..
 
Igår kväll hade jag ju även träning med Daven för Helena, det var första träningen på en vecka ungefär eftersom vi varit iväg på SM nu så har jag ju heller inte ridit daven så vi tog ett lite lättare pass, men så han ändå fick jobba.
Vi jobbade i stort sätt bara galoppen hela passet eftersom det är det vi har svårast för Jag fick en super fin känsla på honom och vi gjorde lite förvänd galopp och det kändes verkligen som jag hittade lite knappar igår. 
 
Jag kunde sitta tungt ner i sadeln och han samlade på, vi gjorde avbrott till skritt och klockrena igångsättningar Helena sa att hon såg hur mycket muskler han fått och hur mycket starkare han blivit i galoppen, roligt att höra när man gör ett bra jobb! 
På slutet sen tog vi lite trav, gjorde öppnor och slutor, ökningar och minskningar och allt satt jag hade fint tryck och flyt hela tiden, han låg fint i handen hela passet så jag kunde hålla ett stadigt stöd i tyglarna. 
Mycket nöjd! så idag är han värd en skritt tur i skogen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0