Hur jag putsar mina Ridstövlar

Jag tycker det är himla viktigt med just hur man putsar sina ridstövlar, det ger ett stort intryck! och jag vill gärna ha extra mycket glans, och blanka när jag putsar dom..
Jag ser måna som pustar dom rena utan smuts men dom är fortfarande matta och tråkiga. Så jag tänkte visa hur jag gör.
När jag putsar mina ridstövlar är det upplagt i 3 olika delar. Här är bild före
sen använder jag mig av dom här sakerna:
Jag börjar med att ta Petrie Cleanern på en svamp, den tar bort dammet och dom värsta fläckarna
det kan man ta på hela stöveln både in och utsida. När man tagit cleanern ser stövlarna ut såhär: steg 1.
När grunden är lagd tar man Petrie Cream på en svamp och tar ett tunt lager över hela stöveln. Fast inte på insidan. Sen ska det stå och verka, man får avgöra själv men dessto glansigare man vill ha desto längre kan man vänta jag låter dom stå mellan 10-15 min, men det går bra med 5 min också om man har bråttom. 
Sen tar man Puts Duken och gnuggar över hela stövlen, det är det som gör det glansigt. och ju mer man gnuggar ju mer glans får man på stövlarna. 
Sen är det klart!
mycket bra sätt att få snygga och glansiga stövlar.

Kommentarer
Postat av: alice <3

haha jag använder samma :o
ett till tips är att ta en nylonstrumpa efter creamen då blir de ännu finare :D <3<3

Svar: ja jag vet att man kan ta en sån strumpa jag brukar ta strumpa ibland men det blir tuuuusen gånger glansigare med duken! :)
Julia Wesén Cosmo

2012-08-10 @ 16:01:32
URL: http://crackerjack.blogg.se/
Postat av: Fanny

tror du jag kan använda petrie puts på mina cavallostövlar? :) har stortproblem om hur jag ska ta hand om dom! vill verkligen inte förstöra dom :(

Svar: det tror jag absolut! jag har ju königs och använder petrie puts :)
Julia Wesén Cosmo

2012-08-10 @ 17:02:52
URL: http://teamridskola.blogg.se
Postat av: Anonym

det hälpte till och med på min sc3 mh elelr vad de nu heter ;)

2012-08-11 @ 18:17:52
Postat av: alice <3

hahaha jag visste inte att duken var till för det :o jag trodde man skulle gnugga putsen med det xd aja, <3

Svar: haha nej xd <3
Julia Wesén Cosmo

2012-08-14 @ 12:34:08
URL: http://crackerjack.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Hej, vad heter modellen på dina ridstövlar? :)

2012-08-25 @ 11:09:47
URL: http://mathildadressage.blogg.se
Postat av: sofia

vart köper du ditt petrie putsmedel? :)

Svar: på myone! :)
Julia Wesén Cosmo

2013-07-22 @ 21:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0