SM Lördag

på lördagen var det dags att rida FEI Mästerskap, ett program som inte riktigt passar mig och chippen så bra eftersom att allt händer så otroligt snabbt, tappar jag traven på honom är det ganska svårt att få tillbaka den för att det är så hakigt trav program..
Men men så ska man inte tänka! jag hade min start vid halv 11 tiden, så vi fick gå upp ganska tidigt. 
Possitivt var att vi skulle rida på den andra banan idag,tyckte den var mycket bättre än den andra på många olika sätt.. 
 
Framridningen: han kändes redan från start väldigt mycket finare mjukare i nacken, och super bra tryck framåt gjorde öppnor slutor och alla rörelser som finns i programet och det gick verkligen super bra, jag var väldigt nöjd! Enkla bytena satt, han vad alltså inte så överladdad så han började takta utan han använde det på ett bra sätt väldigt nöjd att han var så mycket finare. 
 
Banan: När jag kom in på banan började det välidgt bra men han tappade traven lite efter slutan men han kändes ändå okej.. Skritten som är lite av hans svaga sida tyckte jag också funkade bra, Och galopp arbetet var verkligen super! han var super fin alla bytena kändes fina, han hade fint tryck och flyt.
 
Så om man sammanställer så var jag 50-50 nöjd med ritten! haha slutade iallfall på 65,4% med en domare som drog ner oss ganska mycket dom andra hade mig mycket högre. Sluatade iallfall på en 12de plats.
foto: linnea schalander

Kommentarer
Postat av: Fanny

har du någon film på alla ritter? :D

2012-08-19 @ 00:15:56
URL: http://teamridskola.blogg.se
Postat av: Emma

Varför köper du inte en luva som är typ hel färgad tex svart eller brun. Mycket snyggare. Kostar inte så mycket :)

2012-08-23 @ 15:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0