Svar del 2 Frågestunden

Här kommer sista delen av frågestunden! 
 
1,Minns du vilken tävling som har kännts bäst, utan att du tänker på procenten? Hm, tror den ena var i Hässleholm FEI mästerskap, och sen nu i jönköping på Fredagen. Men har en några tävlingar där jag verkligen fått WOW känsla! asså verkligen SUPER starter :)
2,Kan du inte visa lite av din favorit utrustning? Bra tips! det kan jag göra
3,Sen har jag fått en känsla av att du har många ridhjälmar har du det? haha Hahha jag vet inte om jag har fler än många andra, men jag har 3, en när jag rider ut, en när jag tränar, och en på tävling :)
 
4,Skulle inte du starta küren i jönköping eller är jag helt ute och cyklar? Em, jo jag startade küren!
 
5,Finns det något intressant i hans hästamning eller är föräldrarna också "okända" (någon vet ju alltid vem mamman är)? Jag vet på ett ungefär vad han är för något! men jag vet inte vad mamman och pappan heter, Men jag kan säga att det var en tjuvbetäckning när han kom, min fina prins! 
 

6,Vad tycker du om överstrykningen i lagtävlansprogrammet? Jag tycker det är en rolig sak! man ser verkligen om ponnyn bär sig själv! 
Vad har du för tips om ponnyn ökar och istället för att söka sig ned så ökar den galoppen och ponnyn blir lång? förstår inte riktigt sammanhanget i frågan, men om du menar att den blir lång i formen, så försök göra mycket tempoväxlingar så den får annat att tänka på, så du ökar,minskar,ökar,minskar korta sträckor.. Och även ha händerna vääääldigt låga och lite särade så du hela tiden har kontakt med bettet så h'n inte kan slå sig fri.
 
7,Det vore roligt om du la upp filmer lite oftare, vi fick ju se en med chippen, det vore roligt att se en med daven också, och kanske från någon tävling? Absolut! har förstått att ni tycker om när jag lägger ut filmer, så det ska jag försöka göra oftare. 
8,sen undrar jag om du alltid har haft egen häst eller om du ridit på ridskola eller liknande? Jag gick på ridskola precis kanske 2 första åren när jag började rida, ett år på en ridskola med bara Shettisar ;) och sen en lite mer "seriös" fast där hoppade jag mest ;) sen fick jag egen häst när jag var 6.
9,och hur länge har du tävlat på nationell nivå? 3år? eller 2? något av de,tror det är två år ;)
10,När du blir 18, kommer du då sälja ponnyerna och köpa storhäst? Ja absolut! det finns ingen anledning att ha ponny då, eftersom jag ändå inte får fortsätta tävla dom, jag tror tillochmed att jag vill ha storhäst innan jag är 18 år :)
11,Har du någon favorit av daven eller chippen eller tycker du om båda lika mycket? Tycker om dom båda så mycket! dom är så olika, och härliga på sitt sätt!
12,Vad för gymnasium/linje funderar du på att söka? Det har jag faktiskt inte börjat tänka på! haha, kanske media eller vanlig samhällskunskap. 
 
13,Vem är din ridvän? Har så otroligt många fina vänner, så kan inte välja en! men några är ju Frida Fransson, Erika Langåker, Alice Sjöstedt, Kajsa Fransson, AnnaMalin Lydén, Malin Lönn, Vendela Hafström, Isabella Tovek, ja väldigt många! men alla är ju inte bara "ridvänner"
 
14,har du något HV polo schbrak, om du inte har skulle du vilja ha då?  Ja hag har Hv polo schabrak, men hade gärna haft fler ;)
15,vad är ditt favoritmärke på ridsaker?  Hv-Polo, Kingsland,schockemöhle
16,köpa häst saker på nätet eller i affär?  Både och faktiskt! det är bra på olika sätt
17,har du tänkt att gå på ridgymnasium? Jag hade gjort innan, men sen nu vet jag inte riktigt!
18,har du bra betyg i skolan?  Helt okej! men vill absolut höja mig ännu mer, för jag vet att jag kan bättre ;)
19,hjälper din mamma dig mycket med häsarna eller gör du allt själv? Mamma hjälper mig otroligt mycket! utan henne hade jag inte hunnit med två hästar och skolan, och vänner, omöjligt!
20,vad är det för märke på dina ridstövlar?  Königs
21,var bor du? i Mitten av skåne
22,varför bytte du till åsbo rf? För jag ville vara med i ett Elit lag, och så frågade dom mig om jag ville vara med där,
 
23,Hur mycket fick ni betala för Daven och vart köpte ni honom? :) Vi köpte honom nere i Tyskland hos Cornela Endres 
24,Vilka är dina favoritövningar inom dressyr?  Skolorna, gillar att göra mycket rörliga vägar och sådär
25,Hur hinner du med 2 hästar, skola, vänner osv? Mamma hjälper mig väldigt mycket! därför funkar det.
26,Kan du lägga upp mer filmer? :D Absolut det kan jag göra :D
 
tack så jätte mycket för alla frågor jag fått in! super roligt att ni undrar så mycket, och ni får mer än gärna fortsätta ställa frågor om det är något ni undrar över så svarar jag! 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Fin blogg :)

Svar: tack så mycket! :)
Julia Wesén Cosmo

2012-08-04 @ 14:21:02
URL: http://malinottenback.blogg.se
Postat av: Wilma

Gud vad fin blogg du har och Gud så fin din häst är! :)

Svar: Åh tack så jätte mycket! :D
Julia Wesén Cosmo

2012-08-04 @ 20:08:29
URL: http://Wilmafur.blogg.se
Postat av: malin

Vilken fin häst! ser riktigt härlig ut :))

Svar: tack! ja han är underbar :D
Julia Wesén Cosmo

2012-08-04 @ 20:27:08
URL: http://malinsjolander.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0