Derby Lördag

hade lika tidiga starter denna dagen! Och vi red FEI lagtävlan..
Började med Chippen, och Helena kom även och hjälpte till på framridningen, Chippen kändes super på framridningen och när det sedan var min tur att gå in på banan så höll det i sig, Chippen var riktigt fin! hade tryck i honom genom hela programmet, hade en liten miss, annars var jag väldigt nöjd. 
Och blev lite paff när jag fick reda på resultatet, inte för att det var rekord eller så men blev så himla glad, eftersom det var så stor revansch ifrån igår! Resultatet blev 66,667% och la mig som 2a, efter Magic golden boy som hade knappt en % mer.. super glad. När jag fick se vad dom olika domarna hade mig blev jag ännu mer glad, En domare hade mig på nästan 71% en hade mig på 67% och en dömde ner mig och hade mig på 63% lite surt dock! Men det roliga var att domaren som hade mig på nästan 71 % hade det även när klassen var slut, helt sjukt roligt :D
Andra platsen höll i sig men tillsist slutade vi iallfall 7a i klassen! med 10 placerade
fina fina Chippen
dock är bilden ifrån söndagens start,
 
Daven var faktiskt väldigt fin på framridningen, dock började det regna väldigt mycket när det var min tur och han gick upp i spänning, När det väl var min tur att gå in på banan gick det inte alls så bra! han var spänd och brydde sig om allt annat, ville knappt gå fram och fattade fel i alla enklabytena.. Men som jag sagt tidigare han är under utbildning och måste träna och lära sig och få rutinen helt klart. Men han är på god väg, och det som gick bra fick vi 8or på, så tänkt när vi kan göra ett program utan dessa missar! då blir det bra :)
trots dålig ritt, så skrapade vi ihop 63,7% med fina lovord ifrån domarna..
 
bild av Julia Franzen 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Vad kul att det gick bra! :D

2012-07-22 @ 13:19:38
URL: http://konie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0