Gästinlägg

Alice frågade mig och jag ville göra ett gästbloggsinlägg på hennes blogg, och ett på mitt nu när vi är iväg på derbyt och har svårare med uppdateringen.. Så här kommer det :)

Hej alla! Jag heter Alice Sjöstedt och är snart 14 år. Jag har en 16 årig d-ponny importerad från Holland vid namn Cracker Jack som jag har ägt i snart 10 månader. Innan han kom till mig har Josefine Ivarsson-Mårtensson haft honom och innan dess Johanna Due Boije. Tillsammans tävlade de bland annat SM, EM och NM och vart mycket framgångsrika bägge två.

Vi köpte Jack som en läromästare, och det har han verkligen varit! Jag har tidigare haft en c-ponny som jag lärde mig mycket på (tävlade upp till LA:1 regionalt ungefär), men Jack har lärt mig nästan allt eftersom att han är som en liten storhäst att rida. Vi rider nu på nationell nivå, alltså FEI programmen precis som Julia, med placeringar och så vidare på vägen. Till och med har vi lyckats kvala in till SM 2012, men måste höja procenten för en garanterad plats.

Jag är även med i ett projekt som heter Talang Skåne där 12 ungdomar på ponnies och 10 young rider ryttare får coaching och träning utav Maria Carlson, Ditte Egholm Nielsen och Sonny Elfvin. Det är även avsuttna träffar med bra föreläsningar osv. Ett riktigt bra projekt som har både lärt mig mycket, men samtidigt gett mig mycket nya vänner inom sporten.

Jag känner Julia genom alla tävlingar vi varit på och hon är en underbar person med extremt fina ponnies! Hennes blogg är också superbra. Om ni vill följa min resa mot toppen tillsammans med Jack så klicka in på min blogg www.crackerjack.blogg.se och stötta oss hela vägen. Vi hörs där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0