maria von essen

somsagt så var det till Mia jag skulle idag! 
Red fram Chippen när vi kom dit, han kändes faktiskt väldigt fin ifrån start, och bra det eftersom det var första gången mia såg honom..
När hon kom ville hon först se lite hur jag red, så jag fick rida lite som jag brukar göra hemma, Chippen var lika fin då! sen pratade vi lite och jag fick säga vad vi har svårast för.. Det jobbade vi också extra mycket med.
Först fick vi igång honom i traven, Han riktigt seglade fram! grym känsla, Tog galoppen och han var sjukt loss och fin där med, gjorde ökningar minskningar och enkla byten, fick massa bra tips på hur jag skulle göra dom enkla bytena på bästa sätt, för ibland kan Chippen bli lite för laddad i skritten och taktar, Men jag fick tips av mia och det funkade verkligen. Sen gick vi in och gjorde lite slutor eftersom Chippen lätt tappar sin sväv trav där, Men även där fick jag himla bra tips av mia, som funkade kanon! han hittade tillbaka till sin sväv trav direkt och vi kunde göra långa diagonaler med grym trav. Tänkte att jag skulle visa tipsen senare. Hon såg att i slutorna tog han inte min ytterskänkel så när han väl började med det gick det kanon. 
 
När jag var klar pratade vi lite igen, Mia var riktigt imponerad av Chippen, och sa att han var helt otroligt fin, och unik med den traven han kan gå upp i. Hon sa även att jag red honom väldigt mjukt och fint. Roligt med såna ord! speciellt av en så pass rutinerad ryttare. 
Så nu kan ni som hela tiden klagar på hans sväv trav och säger att han inte kan ha det på tävlingar och blablabla ta er en funderare tycker ja! 
haha nej men det var grymt bra träning och jag hoppas få en tid snart igen! så vi kan få hjälp inför SM också :D

Kommentarer
Postat av: Victoria

Jag säger bara så här efter att ha sett din senaste film med Chippen, och som du skrev själv att det behövs lite mer tryck, så tror jag stt ni kommer att sopa banan :) han är fantastisk och du rider jättefint!!

2012-07-23 @ 22:58:03
Postat av: ida

Ja berätta gärna lite om de tips du fick. Jag har liknande problem med mina enkla byten, jolo vill inte heller slappna av i skritten för att han vet att vi snart ska iväg igen.. (:

2012-07-24 @ 10:25:49
URL: http://idalundell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0