Svenskt Ponnyderby Fredag

Jag startade med Chippen först och Daven därefter. Vi red FEI Inledande
Och det var ganska tidiga starter så jag fick gå upp tidigt också, och jag brukar ha svårt för att äta och sådär när jag ska tävla tidigt, så dom tyckte jag skulle prova en energi dricka, för att få lite energi dock tänkte jag inte på att det innehöll koffein vilket jag inte tål, och speciellt inte om jag inte ätit något innan heller. 
Så när jag kom till Chippen och skulle hoppa upp på honom mådde jag SKIT! Jag mådde illa, spydde nästan, var yr och visste knappt var jag var.. Kunde inte börja rida förren typ 10 min innan jag skulle in på banan så Chippen var inte alls igång, och jag hade inte lösgjort honom.
 
På banan blev det ju katastof! en av det absolut värsta ritterna någonsin, jag mådde illa och orkade helt enkelt inte rida så Chippen fick göra allt och jag bara styrde runt, och knappt det..
När jag kom ut ifrån banan ville jag inte ens att resultatet skulle komma, jag orkade liksom ingenting..
Jag kom inte sist, men jag fick det värsta % jag någonsin fått med Chippen, knappt 60%, men det var bara att bita ihop och kämpa vidare..
 
Daven startade nästan sist i klassen, När jag skulle rida honom mådde jag lite bättre och jag kunde rida, Jag tyckte att Daven var himla fin på både framridingen och inne på banan! Jag fick ett fint tryck i honom på framridningen, och hade hela tiden stöd i tyglen så jag kunde göra alla rörelser..
 
Inne på banan var Daven överförväntan riktigt lugn! han tittade inte på mycket saker, och jag kände att han var ganska koncentrerad på mig :)
Travprogramet flöt på bra! inga större missar, i galoppen sen blir det svårt för både honom och mig eftersom jag blir lite osäker när allt inte sitter 100%, men jag var ändå nöjd! hade en stor miss som drog ner riktigt mycket. Annars fattade han rätt galopp i den enklabytena, Det jag missade var ett enkeltbyte där han fattade fel, och sen bröt han av i den förvända som är gånger 2 så det drog ner mycket..
Annars supernöjd! med honom vi fick nästan 63% med väldigt ojämna domare! mycket 8or i traven så kan inte annat än att vara nöjd :)
 
jag fick inga bilder ifrån den dagen, men jag tänkte visa er en annan bild som jag tror är ifrån lördagen med Daven som min vän julia tagit! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0