Åsbo Ryttarförening Nationella dressyrtävlingar

Tänkte skriva lite kort fattat om tävlingen!
Första klassen var FEI lagtävlan med daven, han kändes fin på framridningen och jag hade tidigare bestämt med tränare att jag inte skulle sätta så mycket press och samling på honom för då kommer han inte klara alla rörelser, så inne på banan hade jag ett ganska bra tempo men han var inte riktigt i den samling som krävs på nationell nivå.. Var väldigt nöjd med större delar av programet, vi hade en stor miss och det var när han fattade fel i ena enkla bytet. Men som jag skrivit tidigare har jag och min tränare kommit fram till att det gått lite för fort fram, att daven inte riktigt hinner med, så nu ska jag ut på en lättare tävling så daven slipper känna den pressen och får lite lättare.
Men är ändå överlag nöjd med honom! vi slutade på 63% och fick fina ord av domarna!
'
ni får faktiskt en av dom finste bilderna att börja med nu! jag brukar ju alltid ta dom sist men nu börjar vi med det :)
'
Chippens första klass för FEI lagtävlan, det gick riktigt dåligt!
men det fanns faktiskt en anledning.. han var även lite bråkig på framridningen men jag förstod inte varför, det gick så himla bra på träningen dagen innan, och helt plötsligt var han bråkig!
Det var han även inne på banan och när jag gick på honom blev han mer sur och ville inte alls, jag tyckte det kändes väldigt konstigt, och när jag ridit färdig han jag knappt ut ifrån banan innan han ställde sig och kissade, och han kissade jätte mycket! han hade alltså gått och hållt sig under hela tiden jag red, därför var det mer förståeligt att han var spänd! synd att förlora en hel klass på de :/
Men men fick iallfall 63,5% vilket var över förväntan.
'
Till nästa klass fick han äta och ta det lungt lite inne i boxen vi lånade, Och jag kände direkt när jag började rida fram att han var riktigt mjuk och fin! inte alls bråkig eller spänd, precis som träningen dagen innan! Fick en super känsla på framridningen och alla tyckte han var så fin!
Väl inne på banan höll det i sig relativt bra, han tappade lite i slutorna och volterna, men galoppen var riktigt bra!
slutresultatet blev 66,1% alltså SM kval (fast det spelar ingen roll för jag har högre kval) och 6:te plats av 5 placerade lite surt! eftersom det skilde så himla lite också, och ännu mer eftersom en domare inte ens tittade på mig förren jag redan gjort halva travprogramet för hon höll på att prata med protokoll hämtaren :o dom andra domarna hade satt 7or på allt hon inte tittade på och hon satte 6or där, fast hon inte ens kollat!! blev lite irriterad på det faktiskt.
Men inget att hänga upp sig på! galoppen gick super, traven var bra, men den var ännu bättre i mantorp mer power liksom
Mina fina ♥

Kommentarer
Postat av: Tessan

Grattis till SMkvalet! :D Galet fina hästar har du! ;)

2012-06-12 @ 22:50:41
URL: http://gulingpower.blogg.se/
Postat av: Fanny

jobbigt att vara kissnödig. Älskar verlkligen att läsa din blogg julia, dina ponnysar är verkligen superfina. Och du själv är verkligen duktig och jag bara älskar att titta på skilladen på daven när du precis köpt honom, sjuk bra arbete :D

2012-06-13 @ 14:19:24
URL: http://fannysomryttare.blogg.se/
Postat av: Emme

Vackra bilder och hästar!:)

2012-06-13 @ 20:36:56
URL: http://felixiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0