Gårdagens tävlings resultat!

Igår var jag på en cup i åsbo, det var bara regional men eftersom att daven är så pass grön i allt, och att han inte kan rörelserna till FEI helt hundra så kändes det ändå bäst om han fick ut på en lite lättare tävling, och inte bara känna press på sig hela tiden! Många tyckte det lät som en kanon idée, Så igår var vi med  i sommarcupen, i åsbo..
Kan väl inte säga att det var som sommar precis för vädret var HEMSKT! det var kallt och det regnade och blåste sjukt mycket, Till första klassen var daven fin på framridningen men sen när jag kom in på banan började det ös regna och dom hade satt fast staketet med påsar, Daven var livrädd för dom och jag känade hans hjärta genom sadeln.
'
Det var den absolut sämsta ritt vi gjort tillsammans och jag kan säga att jag var inte långt ifrån att utgå! Men det var bra träning för daven också tänkt så skulle det regna och blåsa på ex derbyt eller så, och tur var väl det, för fast det ur dåliga ritten räckte det ändå till en vinst på dryga 64%
'
Till andra klassen tog jag ut honom 20 min inann start, tyckte inte att han behövde ridas fram mer!
Vi såg även att det var otroligt svart på himmeln igen, och eftersom hon innan mig var struken så sa mamma att jag skulle rida in innan ösregnet, men jag hann inte mer än in på banan innan det vräkte ner!
Jaja jag red på iallfall och daven var otroligt duktig, han var inte alls så spänd, och han gick verkligen framåt!
Lite att han kröp ihop för att skydda sig ifrån regnet men annars var det inget..
Och betalt fick jag iallfall! det slutade med en vinst där med på 72%, och fick så fina ord, 9 8or, fast regnet!
Och när jag ridit kom domaren ut ur bilen och sa att det var väl kämpat i vädret.
Så med det vann jag även sommarcupen! det blev alltså 3 blågula med hem och ett fint segertäcke ifrån horse wear.
bild ifrån åsbo för två veckor sen

Kommentarer
Postat av: Emma

Grattis :D

2012-06-18 @ 13:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0