Jan Brink träningen

Tänkte ta och berätta lite om Jan Brink träningen jag var på i påskas, Många undrade även hur jag kunde få en tid hos honom, och om jag kommer fortsätta träna för honom i framtiden.
 
Detta var en av dom mest roliga och mycket givande träningarna på länge. När jag kom dit lastade vi ut Daven och gjorde honom iordning, Sen gick vi in i ridhuset. Helt sjukt vad fint det var där inne, stora speglar,ljust och super bra underlag. 
Där var en annan häst samtidigt som blev longerad också, en storhäst som var tillsalu, riktigt fin! synd man inte letade häst ;) haha. Mamma skulle gå och kolla om hon kunde hitta Jan så hon gick upp i hans "bar" som han har i ridhuset,ett också det otroligt fint.
 
När han kom och vi skulle börja min träning så ville han först se när jag red själv, se lite hur jag gjorde och vad vi behövde träna på. 
Han pratade och berättade väldigt mycket, på ett sätt så man förstod det, Jan var väldigt duktig på att förklara, och han gjorde det på ett roligt sätt också. 
Han såg att Daven har lite svårt för att komma igång med dom långa bakbenen så han ville att vi skulle göra mycket övergångar, ökningar och minskningar. Han berättade noga och att man skulle sätta upp olika punkter som man där emellan ex ökade.
Vi gjorde alltså mycket grundjobb, och jag fick tips med mig hem med saker som jag skulle jobba på hemma också. Eftersom att han pratade mycket så fick jag en lång tid med Jan vi höll på i ungefär 2 timmar!
Daven blev otroligt fin, och han bara svävade på det ungerlaget som fanns där. 
 
När min träning var slut så pratade vi även då lite med Jan, och han sa så fina ord om Daven, han sa att detta är en ponny som absolut kommer att slåss i toppen, och kommer gå väldigt långt. 
Han sa också att han var imponerad av daven och att vi var ett super bra Team tillsammans. Gissa om man blev glad av att höra det ifrån honom :)
Helt klart ett minne för livet, men förhoppningsvis får vi träffas snart igen ;) 
och om jag kommer fortsätta att träna för honom i framtiden.. Hm ja, det är ingen sådär bestämd tid, men han sa att han gärna ville se mer av oss, och att han skulle följa oss i framtiden. 
 
mer bilder kommer snart!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Som jag har väntat på det här haha! Galet underbar känsla det måste vara att träna för Jan Brink :) Nu ser jag fram mot bilderna, ni är så sjukligt fina!

2012-06-23 @ 21:50:08
URL: http://annalundineriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0