upplägget med ponnyerna

Nu i veckan har det blivit mycket hård träning med båda ponnyerna, så jag och Helena bestämde att dom skulle få ta det lite lungt några dagar nu innan nästa tävling. 
Daven har gått så mycket nu och vi vet ju inte vilken kondis han hade inann jag fick hem honom, och nu har jag dessutom varit ute och tävlat så pass mycket. Och vi vill ju spara på den lilla stjärnan!
Så han kommer få vila, idag och imorgon sen kommer jag bara att skritta ut små korta rundor på honom i 2 dagar.
På onsdag sen blir det ett lite lättre igångsättningspass och på torsdag blir det träning.
'
Chippen däremot fick en härlig lång tur i skogen idag, det är så mysigt att rida ut på sommaren! med tyvärr var det mindre roligt väder idag, det blåste mycket men det är inget som stör chippen!
Imorgon får han en vilodag och på måndag blir det lättre pass inför tisdagens träning, på onsdagen blir det vila igen och uteritt på torsdagen så han blir uppmjukad inför träningen på Fredag. För sen har jag tävling på lördagen!
Detta upplägget känns otroligt skönt! då blir det lite mindre stress för mig också, och jag går sista hela och riktiga veckan i skolan. Det känns underbart att snart veta att man har sommarlov.
en härlig bild på mig och min prins ifrån vinsten i Mantorp

Kommentarer
Postat av: isa

sv, tack! Fin blogg du har och dina ponnysar är fantastiska! :)

2012-06-03 @ 09:44:27
URL: http://isalindholm.blogg.se/
Postat av: louisedue

så snygg design ;) <3

2012-06-03 @ 11:20:09
URL: http://louisedue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0