Diss

Måste bara ta upp ämnet lite då jag själv tycker det är ruskigt fult! och det är när man klipper hästarnas man.
Jag vet inget värre än när det kommer någon som har klippt manen på sin häst, jag tycker det ser för perfekt ut så det blir fult, om man ska säga så, men sen finns det även dom som klipper helt ojämt!
'
Dock finns det undantag, då vissa passar bättre i klippta, kanske för dom har tunn eller väldigt kort man, men då är det en annan sak, det var någon som skrev till mig att jag skulle börja klippa chippens man bara för att han inte gillade när man rycke den.. men det skulle aldrig falla mig i huvudet att ta fram en sax och klippa, jag rycker ALLTID.
'
Och sen det med att den måste vara perfekt klippt ungefär en hand lång, nej det tycker jag heller inte man måste ha, chippens man är ungefär en hand lång men ryckt, davens man är så tunn så jag rycker den väldigt sällan, alltså är den längre än en hand men det är bara fint eftersom han har den färgen på man också. Dock får man absolut inte ha kortare än en hand, då ser det heller inte stilrent och snyggt ut.
'
Vet inte hur det är i andra grenar men i dressyr passar inte klippt man alls, och överhuvudtaget inte på nån häst.
Nej det är fult, en stor diss ifrån mig.
'
här ser ni en bild på davens ryckta man :

Kommentarer
Postat av: Tyras Fanblogg!

Vad fin blogg du har (:

2012-03-07 @ 15:16:39
URL: http://alwaystyra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker att det beror helt på hur man klipper hästens man, vissa klipper så att det endå ser naturligt ut och inte bara rakt av, då är det snyggt, men det värsta är ju rakt klippta panluggar...

2012-03-07 @ 16:00:15
Postat av: Frida

Ryckt man ska det vara!

Tyvärr går det verkligen inte att rycka min nya man då man knappt kan borsta den:/

2012-03-07 @ 20:57:45
URL: http://fridaaxelsson.webblogg.se/
Postat av: jessica wadst

rycker också aaaalltid! förutom på goshen för han har så extremt tunn man så hade jag ryckt den hade han inte haft någon man kvar xd men det är extremt sällan den klipps.

håller helt med dig 1000 ggr snyggare med en ryckt man :)

2012-03-08 @ 20:07:01
URL: http://jessiewadst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0