En vanlig vecka

Fick en fråga där dom undrade hur jag hann med 2 hästar mitt på veckan, och hur många dagar i veckan jag rider. Så jag tänkte svara på det nu.
Ska jag vara helt ärlig har jag inte en enda dag som jag inte rider alls, förutom om jag är iväg eller annat, men annars rider jag 7 dagar i veckan, Det är väldigt mycket arbete att ha 2 hästar, och det tar otroligt mycket tid.
Det går knappt att föreställa sig när man bara ha en, Skulle jag bara haft en nu skulle det vara värsta semestern.
'
Men sen är det också väldigt lärorikt att ha 2 hästar att rida, så man inte bara sitter och rider in sig på en, man måste rida helt olika ifrån häst till häst, så är det iallfall för mig, Daven och Chippen är helt olika.
Men det är väldigt bra för mig också eftersom jag får ut mycket mer av min ridning.
En vanlig vecka ifrån måndag till söndag för mig kan se ut ugefär såhär:
'
Måndag: Rider oftast bara en Ponny
'
Tisdag: Rider ut på den ena, och har träning med den andra ponnyn
'
Onsdag: Rider dressyr på båda två
'
Torsdag: Tränar med en av dom, den andra får vila eller ridas ut på
'
Fredag: Dressyr på dom båda två eller skrittar nån av dom
'
Lördag: Rider ut på en, och dressyr på den andra
'
Söndag: Även där rider jag ut på en och dressyr på den andra
'
Varför jag inte skriver några namn på hästarna är för att det kan variera vilken häst jag tar, men ofast går dom 2 dagar och sen får lite lugnare pass, Kan även säga att när det är veckan innan nån tävling har jag mycket hårdare schema, denna vecka ska jag träna Tisdag,Onsdag,Torsdag,Fredag
alltså 2 träningar i veckan med båda ponnyerna, sen kan ni ju själv avgöra att ja det tar mycket tid, men eftersom jag tycker det är så roligt så gör det mig inget och jag fixar alltid så jag har tid till att plugga.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Nu har jag en bloggtävling där du kan vinna en superfin huva eller en ryktborste :D



http://slowmotionphoto.blogg.se/2012/march/bloggtavling-1.html#comment

2012-03-07 @ 17:52:38
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0