Ja hur är chippen att rida?

här kommer den som jag tyckte beskrev chippen bäst:
Jag tror faktiskt att han påminner lite om min ponny, stor personlighet och jätte snäll i hantering,
Men Jag tror att han är svår att rida, man måste verkligen rida RÄTT för att de ska bli just, RÄTT.
Jag tror även att han är pigg och sammarbets villig.
Kanske älskar han att öka traven och galoppen som min ponny?;)
Jenny
För mig har Chippen världens härligaste personlighet! han är verkligen en sån där smart ponny, men som ändå alltid är såå snäll, i stortsätt vem som helst kan fixa med honom.
Det som kan bli lite jobbigt i hanteringen är att han är ganska rastlös och har lite svårt för att stå still, annars är han en dröm att ha och göra med, han är också sådär mysig och kan ha sina dagar. Men är han pigg kan han bli lite puffig och bufflig, Pussas är också något han gör OFTA.
'
Ridmässigt är han också super! han är sådär super trygg i sig själv, och hur säker som helst har haft vänner som aldrig ridit innan men dom har ändå ridit honom och han gör jobbet liksom.
Ska man inte få fram hans tillgjorda trav är han verkligen en lätt ponny, går på tygel av sig själv och gör allt rätt.
Men ska man ha den flashiga traven är det lite svårare, man måste verkligen känna honom då för att kunna klara av det, han är inte så lätt att jobba med när han kommer fel i den traven och då kan det bli väldigt svårt för andra, det är även en teknik att ens få upp honom i denna traven och man måste rida hela tiden, där får man inte mycket gratis men när han går och man har fått igenom honom är han även där hur underbar och lätt som helst.
'
Han har mycket framåtbjudning och är alltid pigg och glad för att ställa upp på arbete,Han gör allt för sin ryttare. han har aldrig någon "dålig dag" då han inte vill jobba eller att något inte funkar, utan han är alltid mysiga lilla chippen.
Har aldrig upplevt honom seg eller jobbig någon gång! och just det att han älskar att komma iväg och göra nya saker, visa upp sig på tävling, rida ut i skogen och det bästa som finns är när folk klappar och tittar på just honom då känner han sig som en riktigt kung. MIN kung!
'
Chippen har en otrolig stor personlighet som slår dom flesta, han är mer än bara en häst ♥





Kommentarer
Postat av: Emelie

Han är riktigt snygg! :)

2012-03-10 @ 10:35:26
URL: http://jedressage.blogg.se/
Postat av: Jennifer och Elin

hej älskar din design! :)

skulle du vilja hjälpa oss med en header? :)

/Jennifer och Elin

2012-03-10 @ 13:13:52
URL: http://poniigeeks.blogg.se/
Postat av: ShireElin

Han är så galet fin! :D

2012-03-11 @ 19:16:24
URL: http://shireelin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0