Tävlingen i skabersjö

Gick sjukt bra! Resulterade i vinst på över 75%
Han var så duktig min lilla prins, Hade ställt in mig lite på att han skulle vara lika spänd och ängslig som förra gången, men det var han verkligen inte!
Han var lugn enda ifrån början när jag började göra knopparna..
När vi kom dit så hade vi litet tag kvar att gå runt och titta lite, anmälde och det man brukar göra.
Daven står verkligen som en prins i transporten också vilket är en stor fördel.
När vi lastade ut honom var han också väldigt lugn, jag gick lite med honom och han fick titta in på läget, Tror han var mycket mer lugn nu också eftersom att det inte blåste storm.
'
Men allt gick bra och även på framridningen var det ganska lugnt, var ganska många hästar i början men då travade jag bara fram,träffade ju även på frida där på framridningen ♥ Men han var även där lugn ifrån början, och jag fick en bra framridning, jobbade honom ganska låg i början och tog det lugnt, han fick galoppera på och sträcka på benen. När jag sen började korta upp och jobba mer blev han pigg och het direkt. Men denna gången var det kontrollerbart, fick en väldigt fin känsla förutom dom gånger han flög iväg så som han gör.
gjorde lite ryggningar,förvändgalopp och det som ingick i programmet, la även upp min framridning tillsammans med tränaren dagen innan.
'
När vi kom in på banan blev han väldigt spänd till en början, men red ju i en colecting ring, så jag hade tid på mig skrittade honom och han slappnade av ganska fort.
Inne på banan var han också överförväntan lugn, förutom vid den röda duken där spände han verkligen till sig, men jag red förbi i båda varven skrittade och travade, så han märkte ganska fort att det inte var något att bry sig om.
Började programmet och fick till en ökning riktigt bra, vi har ju lite svårt på kort bana att komma igång, När vi kom till galoppen dock blev det en miss, utanför ridhuset var det några som började prassla och skricka så han spände till sig och var nära på att byta galopp men jag höll igen honom, och det drog ju inte ner mycket.
Annars kändes det sjukt bra!
'
Fick nästan en chock när jag fick se protokollet 75,8% och bara massa fina lovord.
bara 7or och 8ttor rakt igenom och en 9:a, 14 8:or , Men vad jag mest blev chockad över var att jag fick en 9:a på min ryggning!
% resulterade som sagt i en vinst, med ganska stor marginal var nästan 6 % ifrån 2an.
Grym dag,Grym ponny, GRYMT nöjd ryttare ♥
en riktigt revansch ifrån förra helgen
'
bilderna får dock vänta lite då dom ligger på min dator
en bild ifrån vår första tävling tillsammans


Kommentarer
Postat av: Julia - tävling på bloggen i samarbete med CF hästshop

Grattis! Underbar bild.

2012-03-12 @ 13:23:11
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: ida

grattiis:D han är så fiin:)

2012-03-12 @ 19:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0