Tävlingen med Daven Lördags

I lördags var jag i båstad och tävlade Daven, vi debuterade regional LA:P1 och mitt mål var att komma över kval gränsen till nationellt. Vilket vi gjorde!
'
Hade ganska sen start inte förren vid 5 tiden så vi kunde ta det lugnt på dagen också, det enda som störde mig var att det var en grävmaskin precis utanför stallet när jag skulle göra iordning Daven så han stod på hel spänn hela tiden, Men blev lugn när vi väl kom iväg.
'
Till framridningen hade vi sagt att jag inte skulle ha jätte lång tid, (vilket jag aldrig har)
utan jag försöker ta så kort men intensiv framridning så hästen inte blir trött och tycker det är segt och jobbigt. Red fram max en halv timme med framskrittning och trav.
Han kändes riktigt rund och fin på framridningen också och eftersom att jag startade sent så var där inte så många kvar på banan, Han blev inte alls störd av dom andra hästarna och nu har jag börjat hitta knapparna på honom så jag kan hindra när han tänker flyga iväg då han är väldigt rädd för andra hästar om dom kommer förnära.
Tyckte jag fick till en riktigt bra framridning, och gjorde alla rörelser i programet, men en sak jag visste vi skulle ha svårt för på banan var dom enkla bytena då vi har väldigt svårt att fatta höger galopp ifrån skritt.
'
På banan: Först när jag kom in blev han spänd igen och ville mest gå runt och titta, men jag var bestämd och red på, efter kanske ett varv blev han hur fin som helst och slappnade av, red mitt program första missen var i åttvolterna, han trodde vi skulle göra halt vid x så han gjorde en fin halt där mitt i volterna. Men red på och forsatte programet det kändes faktiskt riktigt bra!
Kom till galoppen och vi satte första fattningen till höger, jag blev så himla lättad! allt gick super bra och vi hade bara en miss i galoppen vilket var när han fattade fel i ena enkla bytet, annars hade vi inga större missar och jag hoppas på ett nationellt kval, men jag såg och visste också att domaren låg lågt i sin bedömning.
'
Resultatet blev: Vinst på nästan 67% med 2 relativt stora missar, vann över fina ponnyer som går nationellt/SM vilken känsla det var, och så duktig daven var.
Så nöjd över min skrutt!
tyvärr blev det inga bilder så kameran var urladdad egentligen hade vi tänkt filma.

Kommentarer
Postat av: ShireElin

Grattis!:D

2012-03-20 @ 16:57:19
URL: http://shireelin.wordpress.com
Postat av: Moa

ska du inte berätta om tävlingen med chippen??

2012-03-20 @ 17:47:29
Postat av: Julia - tävling på bloggen i samarbete med CF hästshop

Grattis!!

2012-03-21 @ 01:37:47
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0