tävlingsdagen

Idag var det blandade känslor på tävligen!
daven var stundtals super fin och han vann framridningen, men på banan gick det inte riktigt lika bra! han var såå spänd och ängslig.
Började när vi lastade ut honom och han fick syn på 2 små shettlandsponnyer, han blev LIVRÄDD, blev en staty och kunde inte röra sig.
'
Väl inne på framridningen var han ganska lugn, det enda som skrämde honom var att ridhuset inte var färdigbyggt så dom höll på att spika och hammra och måla ja jag vet inte allt, men jag höll mig lite ifrån det där så gick det bra.
Laddad till max var han! han for iväg några gånger när dom andra hästarna kom för nära, men annars tycke jag att jag fick en ganska bra framridning, mamma har fått massa fina bilder där ifrån.
'
När vi sen skulle gå till själva tävlingsbanan var det minst 300 meter ifrån framridningen :o det blåste och dom hade fälttävlan samtidigt, daven blev SPÄND, och sen skulle vi förbi dom små shettisarna igen!
när jag kom fram fick man inte rida in utan skulle rida runt utanför ridhuset, och när jag sen fick komma in ville han knappt gå in, men jag förstår det, liten mörk lucka bara ridhuset var gammalt och super mörkt, där inne sen var det fullt av hål i sargen,vissa hål hade dom tejpat för med silvertejp, och det var massa oljud där inne, blandannat ifrån byggfirman som låg precis utanför där det körde stora maskiner.
'
Så hade inga stora förväntningar för dom höga %:en, programet gick annars ganska bra i början, skrapade ihop 8or men sen började det när jag skulle komma till galoppen, det gick inte han fattade fel galopp, bytte galopp och gick inte fram, han kastade sig iväg i ena hörnan och ja det gick inte alls om man säger så.
Trotts alla stora missar och spänd ponny fick jag 62,3% och hamnade imitten nån stans, när jag ridit klart stannade även domaren mig och började prata lite, och hon gav så fina lovord till honom, och att hon fullkomligt älskade honom.
'
När alla hade ridit (jag var näst sist) fick jag rida in igen så han fick titta på allt i sin egen takt, han nosade och var faktiskt ganska lugn, super bra miljöträning och snällt att jag fick gå in i ridhuset igen.
Åkte iallafall hem nöjd och taggar om till nästa tävling, och håller tummarna att ridhuset är lite mindre läskigt där! ;)
bjuder på en bild så länge, och resten får ni i andra inlägg så det inte blir för långt
aboslut inte den bästa bilden! har några stora favoriter :)

Kommentarer
Postat av: hanna ♡

förlåt för sent svar, var iväg och spelade SM, men nu är vi hemma igen, dock kommer min bloggning vara seg i början, är inte på humör :/ kram!

2012-03-05 @ 05:59:59
URL: http://heaa.blogg.se/
Postat av: jessica

sv; åh tack :) detsamma :)

2012-03-05 @ 14:02:30
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0