tävling ringsjöorten nationell och regional

I helgen var jag och tävlade nationellt i ringsjöorten men också red jag sista omgången av div 1,alltså finalen! Min ritt på lördagen som var en LA:P1
Känslan var inte alls bra, det regnade och blåste storm, Daven var spänd och vi kom inte ens enda ner till domaren! var inte så nöjd efter min ritt, men jag skrattade mest för han såg så rolig ut, allt som var ifrån domarens håll gick hur bra som helst men det andra ;)
Vi slutade iallfall 6a med 63, nåt%  vilket jag blev mer än chockad över! även laget placerade sig som 2a!
'
På söndagen: Chippen gick 2 klasser och daven gick en, första ritten med chippen gick väl okej, men inte mer var inte så speciellt nöjd, och han snubblade också ganska ordentligt och trampade utanför banan så staketet ramlade, stackaren! fick iallafall 64,4% i FEI lagtävlan och låg placerad länge.
Andra klassen med chippen gick inte alls så bra, han var laddad men jag fick liksom inte ut energin och inte han heller, så i ökningarna stod han bara och studsade på  stället, även då började jag skratta en del!
en domare hade mig på 68% vilket jag inte tycker det var värt, men alltid kul när domarna gillar en! slutade iallfall på 63,9% Taggar om till mantorp nu!
'
Daven Gick riktigt bra på framridningen! och jag hade super bra koll på honom, inne på banan höll det sig också och han var väldigt lugn och höll sig på mattan! Hela programmet gick super bra, vi hade bara en stor miss och det var i ena enkla bytet då han bröt av, annars hade vi inget större miss, absolut den bästa ritt vi gjort tillsammans!
Jag fick 66% och slutade 5a, alltså fick jag ta lille daven till prisutdelningen vilket han ÄLSKAR!
Jag är så nöjd och stolt över daven, så långt han kommit min pärla ♥
'
Lånar en bild av min fina vän Saga som hon tog på mig och daven i lördags ♥
http://dressyrsaga.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Saga

Så himla grymma är ni!!!! :D :D :D

2012-05-15 @ 22:05:48
URL: http://dressyrsaga.blogg.se/
Postat av: Saga

Sv: Det var superkul att träffa dig också :D Vi ses i dagstorp!!!!! <3

2012-05-15 @ 22:52:31
URL: http://dressyrsaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0