3 underbara år!

Det är helt sjukt vad tiden går, och så mycket som vi hunnit med på 3 år.
Idag är det exakt tre år sedan jag fick min fina älskade Jonny Be Good, han åkte ner ifrån göteborg veterinär beskiktigades, och kom sedan direkt hem till mig och gick in i sin box här hemma. 
Sen den dagen har jag kunnat kalla honom min, min egna kung!
 
Vi har haft så otroligt roligt under vår resa att det knappt går att tänka sig, han har lärt mig i stortsätt allt jag kan idag, och jag hade inte kunnat få en bättre första ponny, redan efter tre veckor började vinsterna på tävlingar komma och vi kom snabbt upp till nationell nivå.
Vi har deltagit på två ponny dressyr SM, varav andra gången gick vi till A-Final där vi slutade 8. Förhopnningsvis får vi ett SM till tillsammans.
Att vi tillsammans tagit oss så långt, att jag med glädje kan säga att jag äger sveriges 10:onde bästa D ponny. 
 
Han är så himla speciell, och personlig och är precis som en hund, följer mig vart jag än går och kan göra vad som helst med. Han har gett mig självförtroende på tävling, det är han som har varit den trygga när vi ridit ut tidigare då jag är så rädd för alla djur som kan komma. 
Han är inte som alla andra, han är unik, och jag tror aldrig jag kommer få en häst likt honom.
Vi har oförglömliga minnen tillsammans, Han är glädje, Han är den jag känner mig mest trygg hos, han är allt ♥
 
Bara tanken på att denna resa tillsammans börjar gå mot sitt slut gör mig tårögd, jag kan inte tänka mig ett liv utan honom, jag kan inte tänka mig att vakna på morgonen och veta att han inte är där, jag kan inte tänka mig att komma till stallet och se hans box tom. 
Tiden är snart över, tårarna rinner, ingen kommer någonsin kunna ersätta hans plats i mitt hjärta, Världens absolut finaste ponny! Jag älskar dig ♥
Bjuder på lite blandade bilder ifrån vår resa tillsammas och alla våra minnen.
Bilder ifrån vårt absolut första ridpass hemma
Hälsar på hemma lite 
det finns så mycket mer att visa, men allt går inte att ta upp i bilder

Kommentarer
Postat av: Josefin

Härliga bilder! Ni är så himla fina tillsammans! :)

Svar: tack! :)
Julia Wesén Cosmo

2013-04-08 @ 20:35:40
Postat av: cajsa

Gud villen resa!!

Men du, en sak ska du veta! Din syster gick bort så att sälja din ponny kommer vara som en piss i nilen! Min BÄSTASTE BÄSTA vän, Wonder som va min första egna ponny, jag hade honom i min ägo i hela 6år men nu finns han inte. Bara tanken på hur jobbigt det va går inte att gemföra med att sälja sin bästa vän. Maja min nu varande ponny är det finaste jag har och kommer att äga men om jag tänker på att sälja henne och sen tänker på Wonders bort gång är det som en piss i nilen! Klart det ör jobbigt att sälja men de finns och man kan se och röra dem! Jag kommer gråta floder när jag säljen Maja efter vår resa och det kommer du också göra! Men tänk då va jobbigt om ha också skulle försvinna som Emma, bara putsväck....<3

Svar: gud vad fint skrivet! jag vet att det är så, absolut, men det är alltid lite jobbigt när man tänker på det! <3
Julia Wesén Cosmo

2013-04-09 @ 20:49:36
URL: http://Ungdressyr.n.nu
Postat av: Ponnydressyr - Sara

Åh så underbart fina ni är!! Är det du som tränat hans trav sår jädra bra eller har han alltid haft ett så fint lyft? Skulle vara superkul att veta då min ponny inte har så bra trav men jag vill så gärna träna upp den om den kan bli bättre! Du får gärna säga något tips hur man kan göra! Super tacksam för svar, kram! Älskar din blogg :) och er som ekipage tror verkligen på er!

2013-04-09 @ 21:12:34
URL: http://ponnydressyr.se
Postat av: Victoria

Vilken underbar ponny!

Svar: tack! :D
Julia Wesén Cosmo

2013-04-12 @ 19:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0