Bling i Manen?

Jag är ju väldigt svag för allt som blingar som ni säkert redan vet! jag kan ju tänka mig att ha bling i princip överallt! haha fast tydligen finns det undantag, jag stötte på dessa Diamnater som man syr fast i manen på knopparna och har på tävling, först tyckte jag åh vad fint det skulle jag vilja ha! men när jag tänker efter så nej, det var faktiskt inte så snyggt, det hade blivit för mycket och för kaxigt på något sätt, det får faktiskt finna nån gräns, och har man bling på massa andra ställen kan man inte ha det i manen också..
Så jag intalade mig själv att det ska jag aldrig ha på tävling, usch! jag nu kan jag hålla med mig själv, tänk om någon hade kommit med det på ex ponnytävlingar, man skulle verkligen titta snett på personen som, herregud vad tror hon? Och jag skulle inte vilja vara den personen och det är fler som tänker som jag..
 
Men jag har även en annan syn på dessa diamanter, jag skulle mycket väl kunna sätta i såna i knopparna vid fotografering, eller ett sådant tillfälle för att vara extra fin,ex om man har guldigt pannband och sen har guldiga diamanter i manen. Då man mer kan titta på detaljer och det är det som skapar bilden. Jag vet inte om ni håller med mig?
Men absolut inte vid tävling! där blir det diss för mig.
 
Vad tycker ni om detta? har ni sätt eller stött på sånt här tidigare? Jag har nämligens själv aldrig sätt någon ha det!

Kommentarer
Postat av: Jonnq

Håller inte alls med dig, så fiiiiint ju.. hade älskat att ha de på tävling ;)

2013-08-07 @ 13:19:18
Postat av: Annie Berggren

Nej det vart ju gulligt! Tycker inte det verkar kaxigt! :) Vart hitta du dem?

2013-08-07 @ 14:33:55
URL: http://annieberggrens.blogg.se
Postat av: Elin

Jag tycker att det var fint! Men det får ju inte bli för mycket. Så har man mycket bling bling på övrig utrustning så kanske man ska tänka efter så att det inte blir för mycket. Och att folk titttar snett på en ska ju inte avgöra om man ska använda de eller ej. Man måste våga stå upp för sig skälv och strunta i vad andra har för åsikt. Så tycker man om dem - använd de på tävlingen eller vart du nu vill ha dem :))

2013-08-07 @ 14:35:21
Postat av: cajsa

Håller med dig! Helt galen i bling och älskar när det glittrar och Maja klär himla bra i sött pri sessigt blingade ;) Men tydligen hade jag en gräns... Det där va tufft men inte fint! Altt för kaxigt och "hej titta på mig" aktigt att komma med på tävling! Mem hade absolut kunnat vara en vacker detalj på Chippen vid foto tillfällen! :D Han är så himla vacker i sig så lite bling hade vart coolt på honom! Men på tävling, Nej! Maja har två färgad man så det hade nog sett knäppt ut, Daven tycker jag är så himla söt och nätt i sig så det hade nog inte vart så fint på honom, sen blir det nog svårt att hitta en fin färg att sätta i Davens man!

Men kortfatta, jag håller helt med dig! ;) ♥♥★★

2013-08-07 @ 21:25:04
URL: http://cmdressyr.blogg.se
Postat av: Anonym

Ascoolt att våga stå upp för sig själv ju, att få va lite outstanding, lite kaxig. Om man själv tycker det är coolt skiter man väl i vad andra tycker?! Man ska inte falla så lätt för grupptryck

2013-08-07 @ 23:32:52
Postat av: Anonym

Ascoolt att våga stå upp för sig själv ju, att få va lite outstanding, lite kaxig. Om man själv tycker det är coolt skiter man väl i vad andra tycker?! Man ska inte falla så lätt för grupptryck

2013-08-07 @ 23:32:53
Postat av: Elsa

Visst är det snyggt med bling, men det här var inte snyggt. Tycker det ser lite konstigt ut ;)

2013-08-08 @ 11:13:47
URL: http://eventingbyelsa.blogg.se
Postat av: A

Tveksamt att de är godkända att få ha på tävling, tål att kollas upp innan start. Tidigare har det inte varit tillåtet att ha gummiband med rosett på när man tävlar dressyr har dock inte kollat upp vad som gäller idag

Svar: jasså! det hade jag inte en aning om! i danmark är det tillåtet, i sverige sen vet jag inte
Julia Wesén Cosmo

2013-08-08 @ 17:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0