Börjar skolan

idag börjar jag skolan, Gud vad sommarlovet har gått fort! tänk att det redan är dags att sätta sig inne i klassrummen, och börja plugga, hinna med läxor och prov. 
Men det ska ändå bli rätt roligt eftersom jag börja Gymnasiet nu och det innebär ny skola, nya vänner, ny klass och helt nytt sätt att plugga på.
Jag har valt en linje som jag hoppas jag tycker är roligt och därför blir det också lättare att anstänga sig och pluggadet blir roligare och lättare om det är saker man själv tycker är roligt.
 
Nytt kommer även bli att jag kommer behöva pendla varje dag, runt 40-50 mintuer får man nog räkna varje dag för att jag ska komma till skolan, lite jobbigt men jag tror man vänjer sig och åker man med vänner kommer det känns lättare. 
Jag ska börja inne i Lund på den största skolan där, och jag ska läsa programet Samhälle media, jag känner till några som ska läsa samma som jag, och sen känner jag några som ska gå på skolan fast olika program. 
Det som ska bli mest roligt är att lära känna allt nytt folk och få nya vänner, det finns så många fler nu och jag tror man kommer hitta många vänner som passar en bra. 
Det var det enda tråkiga när man gick på en sån liten skola att det inte fanns så många riktiga vänner, jag hade väl 3 bra vänner och sen en bästavän, men jag tror faktiskt det kommer bli bättre och roligare nu! 
Så vi får se hur mycket tid det blir kvar till bloggen när mitt schema kommer, jag hoppas såklart på det bästa och att jag ska kunna fortsätta hålla bloggens uppdatering så bra som nu då jag verkligen märker på statistiken att den stiger för varje dag.
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej Julia!
Jag undrar lite hur du är som person.
Är du en sån som festar och så eller föredrar du att vara hemma och i stallet?
Och undrar även hur personena som du umgås med är, party eller inte?
Svara väldigt gärna i ett inlägg så fort du kan:)

2013-08-19 @ 09:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0