det här med att kopiera..

Har märkt på sistone när bloggen har växt lite att fler och fler kopierar mina inlägg, skriver exakt likadant fast ändrar på något litet ord, det är det som stör mig mest i bloggvärlden! 
För jag skulle inte vilja läsa en blogg där inläggen är kopierade rakt ifrån någon annan, det känns falskt och inte ärligt (om man då inte går ut med länk om var man hittat inlägget)
 
Jag har fått nu på senaste tiden många privata meddelanden ifrån folk som sätt på andra bloggar hur dom tagit mitt inlägg, eller skrivit om exakt samma sak fast ändrat några ord bara, Jag förstår inte meningen med det? är det roligt att blogga om man ändå inte kan komma på något själv, absolut det är roligt att folk tycker jag skriver så bra eller har med så bra saker i mina inlägg, men att skriva likadant, det känns bara utdraget och tråkigt. Larvigt också, varför ha en blogg.. Absolut är det ju okej om man gör om det till sina egna ord då jag inte äger det jag skriver och det är ju faktiskt jag själv som valt att lägga ut det jag skriver offentligt på internet, men när det upprepas gång på gång så börjar man tröttna. 
 
Jag har valt att inte publicera dessa inlägg som är direkt avkopierade, för tydligen märker ju folk vem som egentligen skrivit det, och varför ge massa extra läsare till dessa personer. Nej det är faktiskt rätt tråkigt att stöta på, men det måste ju tyda på väldigt dålig fantasi och ingen som helst inspiration till att själv komma på och skriva egna läsvärda inlägg. och att någon gör det nån enstaka gång det är ingen big deal, jag finner mycket inspiration genom att läsa andra bloggar och deras inlägg, och så kan man göra något eget av det, men det skulle aldrig falla mig i smaken att kopiera eller skriva likadant fast då göra om det lite bara, för tro mig det lyser igenom rätt ordentligt även om man gör om det lilla bara! 
 
Men jag är glad att ni läsare uppmärksammar sånt, och skriver det till mig, för oavsätt är det ju lite intressant att veta, så man kan se om det är en engångsföreteelse eller upprepat.
Känns som det blev lite tråkig stämning här nu men ville bara få det sagt, och vill ni kopiera inlägget rakt av så visst får ni det, men då får ni också länka till den som skrivit inlägget ifrån början. Och hittar man något i inläggen som man känner att wow detta ska jag ha med på min blogg i ett inlägg, "fast jag får ändra ett ord eller två för annars kopierar jag ju rakt av". Så istället försök hitta på något eget sätt till att lägga upp det så det inte lyser igenom så tydligt.
Detta gäller ju säkerligen inte bara mig, utan alla som bloggar tror jag har samma tänk som jag.
Min lilla gulleponny får pryda detta lite dystra inlägget!
bild tagen av http://www.fotomanniska.n.nu/

Kommentarer
Postat av: Matilda Holmström

Åh, jag vet! Så himla frustrerande.. Det är även väldigt jobbigt när folk kopierar ens design... :/

Svar: Verkligen! och det verkar ju vara många bloggare som blir drabbade av samma sak! :/
Julia Wesén Cosmo

2013-08-02 @ 10:46:39
URL: http://matildaholmstrom.se
Postat av: sara

Du har helt rätt! det är så verkligen fel att göra något sånt!

2013-08-02 @ 12:57:21
Postat av: JennyM

Håller med dig, hemskt tråkigt! man lägger ju trots allt en del tid på bloggen.. råkar också ut för det emellanåt..

Svar: Det är skit tråkigt! precis visst gör man det, det är riktigt dålig stil och det borde inte hända! många bloggare verkar dock råka ut för detta :/
Julia Wesén Cosmo

2013-08-02 @ 15:01:56
URL: http://jmdressyr.se
Postat av: isasriddagbok.blogg.se

Hade ingen aning om att detta händer! Det är ju sjukt!

Svar: Ja visst är det! jo det händer väldigt ofta :/
Julia Wesén Cosmo

2013-08-03 @ 00:21:01
URL: http://isasriddagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0