en läsvärd blogg för mig

tips ifrån er tidigare har varit att jag ska skriva lite om vad jag tycker är en läsvärd blogg, och vad det är för bloggar jag fastnar för. så klart ska jag dra det lite snabbt. 
 
Jag gillar bloggar med mycket bilder och välskrivna inlägg, dock ska det inte vara för mycket text men inte heller för lite, jag gillar inte bloggar som enbart gör mobilinlägg och skriver ex: nu är jag i stallet och ska rida, det intresserar mig inte speciellt mycket utan kom med något intressant i era inlägg.
Jag tycker också det är ett plus om en blogg har fina och klara bilder och har fota nya fräsha bilder att visa, det är så tråkigt och olockade att läsa en blogg som har suddiga bilder men också upprepar bilden i varje inlägg. 
Sen tycker jag det är viktigt med stavning och vilket ordspråk man använder sig av, jag menar inte att jag är helt fri från att stava fel men att man använder sig att ett vårdat språk, något litet stavfel uppkommer ju nästan vem som helst ibland. Tycker även det är viktigt att man kan använda sig av . och , annars är det bara jobbigt att läsa. 
 
Uppdateringen bör vara minst 3 inlägg om dagen, ett runt frukost, ett på förmiddagen och ett på kvällen då går det runt liksom, sen skadar det ju absolut inte om man skriver fler eller inte har tid någon gång ibland. Men det är kul att man kan kolla in kanske 1-2 gånger om dagen och att det då finns något nytt att läsa om. 
Designen gör också stor del, ser jag en fin design kollar jag oftast vidare det gör ett så stort första intryck, och det är viktigt att den blir personlig för just sin blogg. 
Sen kan jag ju inte bortse ifrån att dressyrbloggar är det bästa jag vet, men kanske inte så konstigt eftersom det är sporten jag håller på med, och sen har det faktiskt aldrig varit att jag klickat in på någon extra bra hoppblogg, vilket är lite tråkigt då jag gärna kan tänka mig att läsa om det ibland. 
Sen gillar jag extra mycket att läsa bloggar som skrivs av satsande ryttare, som verkligen har ett mål och rider för att komma till toppen, dels tror jag att jag gillar dom bloggarna för att jag själv är en så målinriktad och satsande ryttare.
 
Men där har ni lite av det jag gillar med en blogg, och jag tänkte i ett senare inlägg skriva om bloggarna jag läser dagligen, men jag ser gärna att min lista blir längre och att jag hittar fler och roliga bloggar att läsa varje dag, därför tänkte jag be er tipsa om er blogg, eller kanske om er favorit blogg som ni gillar, som ni tror stämmer in lite på denna beskrivning jag just sagt. 
så tipsa mig om massa bloggar!
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Håller med! :D Du får gärna kika in på min blogg haha! :D

2013-08-17 @ 21:35:40
URL: http://www.annajohanssons.se
Postat av: Fanny

älskar frida hallgrens blogg! dessutom äger hon bloggarnas snyggaste häst! :D

2013-08-17 @ 22:47:37
URL: http://fannypettersson.horseworld.se
Postat av: Matilda

Hejsan!
Själv älskar jag att läsa dressyrbloggar, där dom ger tips,tränar och tävlar med sina fina hästar.

Dressyrbloggarna jag läser är dressyrmupparna, Frida Hallgrens blogg och Matilda Holmströms. :D

Mvh, Matilda

2013-08-17 @ 23:17:24
Postat av: Josefin

Jag har tyvärr inte så mycket tips, läser typ bara dressyrmupparna och nellieberntsson (och din blogg dårå), men jag kan alltid tipsa om min och Elsas blogg, kolla gärna in den! ;D

2013-08-18 @ 10:34:18
URL: http://segerwall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0