Resterande tävlingsterminen

Nu är det ju faktiskt inte många tävlingar kvar året 2013, Jag har två av dom absolut största tävlingarna kvar två stycken SM. Och sen måste jag vara med på elitomgångarna med laget, Men jag tycker faktiskt det känns rätt skönt, nu har man tävlat tävlat tävlat, så det känns skönt med en lite paus eller iallafall en period med mindre tävlingar, Då kan man fokusera på träning och förbättra saker, samt ha lite mer kul med hästarna.
 
Alla nationella och vanliga tävlingar är ju över, nu är det mest lokala och regionala kvar, samt två elit tävlingar. 
Men som jag skrev högre upp så har jag mina två absolut viktigaste tävlingar och och det är nu först om en och en halv vecka Ponny SM uppe i karlstad, och sen Lag SM tillsammans med mitt grymma lag! 
Samtidigt som Lag SM går har jag även en annan viktigt start, det är Globen kvals küren där 4a av dom bästa går vidare till Globen, så det gäller att chippen är på topp, Dock känns det redan som en vinst i sig att jag är en av dom 10 i Sverige som får vara med och slåss i semifinalen, Det är otroligt hård konkurans men man vet ju aldrig vad som kan hända, så jag ska väl inte tappa förhoppningarna än och jag vet att jag har en otroligt fin ponny att visa upp! 
 
Så man kan väl säga att jag har två tävlingar kvar med Chippen iår, SM och globen küren.
Daven är den som jag tar på elitomgångarna, han behöver tävlings rutin så det är bra för honom att komma ut på lite mindre lättare tävlingar och klasser. 
Hur ser det ut för er? har ni många tävlingar kvar iår?
fin fina ponny på A-finalen Derbyt 2013
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag har många tävlingar kvar, tävlar LC-LB, så det blir ju inga stora tävlingar och meeting för mig. Jag har haft min D-ponny i tre år men aldrig kommit ut på någon tävling eftersom både jag och hästen varit skadade i omgångar. Och inte förens denna våren-sommaren har vi klaffat tillsammans.
Men nu är vi taggade för höstens tävlingar! :D
Hoppas kunna gå upp i LA nästa vår :D

Svar: åh vad roligt! hoppas ni klarar det :D
Julia Wesén Cosmo

2013-08-06 @ 08:05:48
URL: http://missmicki.blogg.se
Postat av: skriv ditt namn

Hur kan du vara så säker på att det är just DITT lag som går till Lag-SM ? Inget är säkert förens sista omgången är riden, allt kan ju hända !

2013-08-06 @ 18:13:19
Postat av: Ponnydressyr - Sara

Har en del lokala osv dock har jag ingen aning just hur de blir pga ett sår i mungipan.

SKulle vara asballt om ni kom till globen, då ska jag kolla. :D Hoppas verkligen det men som du säger är de ju redan en vinst att ni slåss om de 10 bästa där. Ni är grymma! :)

2013-08-10 @ 22:32:27
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0