Vårt stall

Äntligen har jag tagit mig i kragen och fotat lite bilder på stallet, jag vet att det är så många av er som vill se hur gården ser ut och hela anläggningen med ridhus, hagar och utebanan, och det hann jag inte ta idag utan här är endast lite snabbt på hur det ser ut inne i stallarna.
Men jag lovar att jag antingen ska fixa bättre bilder eller att jag gör en film av det hela istället vad tycker ni?
 
Men jag trivs verkligen bra i stallet jag står i nu, det är lagom med folk och framförallt har vi alla en bra stämining, alla är vänner med alla och vi funkar bra tillsammans. Organisationen i stallet är också super bra, vi behöver inte bry oss om utsläpp på morgonen, täckesbyten, när dom ska ha lunch, eller kvälls/natt hö. Det enda som vi måste ta tag i två dagar i veckan är intag av hästarna, dom som bara har en häst har intag en dag, men det är det enda.
 
Vi alla i stallet är också dressyrryttare vilket gör saken mycket bättre, speciellt när det gäller ridning i ridhuset, där är aldrig hinder framme. Så jag är mer än nöjd, skönt är också att jag har min tränare i samma stall så jag behöver aldrig åka iväg för att träna, vilket tar en massa extra tid. Utan jag tar moppen hemifrån och kör i 5 minuter sen är jag i stallet. Och vi har underbart fina skogsturer, man kan vara ute i allt ifrån 20 min till 4 timmar! 
Det är också relativt nybyggt det är runt 6-7 år om jag inte räknat helt fel.
 
I stallet finns 8 boxar inne i det stora stallet, och sen har vi en liten avdelning som ligger lite mer för sig själv, det är gäststallet där vi hyr ut när det är ex meetings. (bild på gäststallet är bild nummr två)
Men i stora stallet är det förtillfället fullt, vi har 4 ponnyer och 4 storhästar, det finns även stora marker ute med beteshagar där det går hästar dygnet runt.
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Hjälp vad fint! :)

Svar: Visst är det :D
Julia Wesén Cosmo

2013-08-02 @ 21:44:00
URL: http://otroligahast.blogg.se/
Postat av: lisa

Taack x2! :D Ja, det är det! :)

2013-08-03 @ 00:34:09
URL: http://lisacandemyr.blogg.se
Postat av: JennyM

Jaa verkligen superfint! Alltid extra roligt när man känner att man trivs dessutom! :)

Svar: Ja kul att du tycker det! :) Ja det är verkligen viktigt att man trivs och att det känns bra att ha sina hästar där, Mina och också fått lyxen att få dom absolut största boxarna i stallet, trots att det finns större hästar där haha :)
Julia Wesén Cosmo

2013-08-03 @ 01:27:47
URL: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0