Veckoplanen

Pratade lite med Helena idag hur vi ska lägga upp denna veckan, och det lät riktigt bra så vi kör på det!
Måndag: Dressyr
Tisdag: Vila/Tandläaren
Onsdag: Dressyr 
Torsdag: Dressyr
Fredag: bus/uteritt
Lördag: Dressyr/Jogging
 
Det är så långt vi kommit änsålänge med Chippens planering, jag tror det blir bra han mår bäst av att röra på sig ordentligt och få hålla igång, dock inte dressyr varje dag, då tycker han det börjar bli lite långtråkigt, men istället för vila ut en tur i skogen eller bara gå med honom. 
Jag gillar egentligen inte när mina ponnyer står, dom mår bra av att röra på sig,spcciellt efter hårt tränings pass,annars blir dom stela och tråkiga,och det räcker att man bara skittar en lite tur på dom. Därför är jag noga med att alltid göra något med dom, max att en ponny vilar 1 dag i veckan. 
Så konceptet jag vet att vissa kör med är dressyr två eller en dag sen vila och så runt så hela tiden, kanske nån uteritt ibland, nej det tycker jag inte är det optimala om man verkligen ska/vill lyckas! 
 
Daven är lite mer oklart, men som det ser ut nu ska han gå enligt denna planering
Måndag: Dressyr
Tisdag:Vila/tandläkaren
Onsdag: Dressyr
Torsdag:Dressyr
Fredag: skitt tur
Lördag:lättare pass
upprepad bild sen igår men han är så söt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0