Gårdagen

Igår red jag ju en storhäst, det är kajsa som också står i vårt stall som äger henne, Hon har inte haft henne så länge, och jag var även med och provred henne innan dom bestämde sig för att köpa henne.
Det är ett jätte trevligt sto, som är 8 eller 9 år gammal. Hon väldigt lik Chippen att rida, så det känns faktistk inte så konstigt att hoppa upp på henne.
Det gick iallafall hur bra som helst att rida henne igår, Och hon försöker alltid så gott hon kan, Vi gjorde lite bakdelsvändningar, ryggningar, öppnor, skänkelvikningar och förvänd galopp, mest mjukgörande pass, så hon skulle bli lite trött. Det är så roligt att rida henne för att hon är inte så sur som många ston är, utan hon tar arbetet bra, och att nästan vem som helst kan hoppa upp och rida henne, och hon går ändå snällt.
Hon blev iallafall väldigt avslappnad framåt slutet och hon gick och frustade.
 
Även daven gick väldigt bra att rida, han var laddad som en bomb, men vi red på rätt ordenligt och gjorde mycket tempväxlingar för att han skulle få anstänga sig och bli lite tröttare. Hans galopp är en riktigt dröm att sitta på nu när han har stärkt sig. Och vi har blivit mer som ett.
 
Förlåt för att jag inte uppdaterade igår men det var för att det blev inga bilder, och sen så var jag så himla trött att jag bara inte orkade blogga något.
Men idag blir det mycket mer uppdatering, och jag kanske ska rida storhästen lite i helgen igen, så om jag gör det lovar jag att jag ska fixa bilder till er.
 
Ni får en visad bild så länge för att jag just nu sitter i skolan och har inga bilder.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad har du för sadel? Den ser riktigt skön ut :)!

2013-03-02 @ 13:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0