stallet!

Godmorgon på er säger jag! 
Idag har jag haft en riktig sovmorgon trots att det är tävling idag, startar inte förren senare ikväll så jag ska ta det riktigt lugnt innan. 
Nu ska vi snart bort till stallet, jag ska hinna ta hand om Daven lite innan jag ska göra Chippen iordning. 
har tänkt köra i tid idag så vi har god tid på oss på tävlingsplatsen också, och jag vill så gärna hinna titta på Frida som ska debutera och hålla tummarna för henne! ♥
 
Träningen med Chippson igår gick såååååå himla bra, gud vad det känns bra inför idag. Det har verkligen hänt så himla mycket i vinter sen Chippen kom igång mer och fick börja få minst 2 träningar i veckan igen. 
Vi red max 30 min och vi jobbade bara på saker som jag har lite svårare för, gjorde nån skrittpiruett vilket gick bra, dom börjar sitta. Sen gjorde vi även lite öppnor på medellinjen och slutor, även 8-metersvolter som han har rätt svårt för att hålla sin trav men det gick funkade igår, han har blivit så sjukt stark nu, man behöver knappt göra någonting nu utan han svävar fram av sig själv. 
I galoppen behövdes knappt något göra, vi gjorde något enkelt byte och nån ökning och tränade mycket på rakheten vilket är viktigt. Nu jobbar vi bara på små detaljer och finliret för att uppnå ännu högre poäng. 
Så nu taggar jag tävling med finaste ponnyn. 
Lag SM brons 2012, lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0