Träning med Future Young dressage

Idag var det ju träning med future young dressage igen, Vet inte riktigt vad jag ska säga, är varken nöjd eller missnöjd, först och främst red jag programet FEI Mästerskap, var inte alls speciellt nöjd då han tappade lite takten, och jag blev lite okoncentrerad. Vet faktiskt inte vad jag fick för bedömning, ska kolla igenom det lite sen. 
När jag hade ridit klart mitt program så tränade vi lite extra på det som jag tyckte och kände att jag behövde mest hjälp med. Så vi gjorde lite slutor, och öppnor. 

en bra övning vi gjorde var att först rida öppna till mitten av långsidan, och sedan lägga en volt och sen fortsätta in i öppnan igen, det gjorde vi mycket, för att jag behövde verkligen fokusera på hans rakriktning och takten. Det gjorde vi även i slutorna, jag red sluta till X där jag sedan la en volt åt det hållet jag gjort slutan i och sedan fortsatte jag slutan, även där behövde man tänka på rakriktning och var man har baken och framdelen någonstans. Men även kolla hur kvick och snabbt hästen reagerar för skänkel. 
 
Imorgon vet jag faktiskt inte hur jag ska göra med hästarna, jag tror dom får vila för jag har ett stort prov på onsdag, så jag måste plugga hela dagen i stortsätt. Mamma är borta också så jag får se om jag kan få hit någon kompis. Förlåt om jag inte kommer att hålla uppdatering helt på topp med minst 4 inlägg om dagen nu dom har två kommande dagarna, men jag har så mycket i skolan. blir förhoppningsvis lite lugnare nästa vecka. 
 

Kommentarer
Postat av: Evelinn Åkerman - Satsande juniorryttare

är du fortfarande intresserad av ett länkbyte? jag tänkte jag skulle tipsa om dig imorgon isåfall:) kram<3

2013-02-25 @ 19:36:48
URL: http://enewe.blogg.se/
Postat av: Lina

Vilken fin bild Julia!

Svar: Tack så mycket lina!
Julia Wesén Cosmo

2013-02-26 @ 10:52:02
URL: http://liinadolk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0