Davenport tävlingar 2012 del 1

Även jag och Daven började året otroligt bra! och gud vad snabbt det gått när jag tittar tillbaka och ser från debut i LA som dels var vår andra start tillsammans någonsin, till att kvala SM och delta i svenskt ponny derby stora rundan, jag är stolt över killen som tagit detta så otroligt bra, ifrån att i stort sätt inte kunna något mer än grund utbildning till SM på mindre än ett år.
 
4 Februari- Dagstorportensryttarförening reg LA:1 debut Vinst på 73,6%
Kommer även ihåg att en tjej ramlade av sin häst på framridningen och hästen sprang löst, Och där var Daven som redan var otroligt rädd för andra hästar som kom för fort mot honom och för nära, men han är somsagt väldigt snäll och tog det bra.
 
4 Mars- Tågarportensryttarförening  LA:1  62,1% 
Ett ställe jag aldrig kommer åka till igen, jag brukar inte klaga och skylla på annat för det vinner man ändå inget på, men detta ridhus var det värsta jag någonsin sätt! haha det var nästan helt svart där inne, det var litet och luktade äcklig, blåsten ven in för det fanns stora hål i taket, och väggarna var lagade med silvertejp, och vissa hål var så stora så då var det bara ett hål rakt in. Daven var så otroligt rädd! han gick knappt fram, det har jag full förstålse till honom. Men framridningsridhuset var dock helt nybyggt och super fint! där bilden är tagen också.
 
10 Mars- skabersjöorten LA:1 Vinst på hela 75,7%
ett upplyft ifrån helgen innan! daven gick riktigt bra :)
 
17 Mars- Båstadsridklubb Debut LA:P1 Vinst på 66,8%
 
31 Mars- Tornsryttarförening LA:P1 Vinst på 72,8%
Och även första omgången av Div1 där jag kom på en 3dje plats på 66,8% och debut i programet
 
8 April Öresundspelen Debut Nationellt FEI lagtävlan nästan 65% och FEI inledande Vinst på 63% 
 
28 April Hässleholmsryttarförening nat FEI lagtävlan 7de placering på 67%
 
13 maj & 15 april var div 1 omgångar Daven tog en andra plats på 66,2% och en 6te plats på 64% 
Den sista omgången i maj var det riktigt dåligt väder! jag och Daven red i spöregn och storm, han var spänd till tusen men en bra träning, det kan ju faktiskt hända igen vilket det gjort för oss också kan jag ju säga! 
Första 2 bilderna är ifrån dagen då det var storm och regnade, ni ser ju på himmeln! och sista bilden är ifrån malmö där vi kom 2a.
Del två kommer senare ikväll! 
 

Kommentarer
Postat av: Wilma

Sv: Tack! Du också! Du har en otroligt fin häst! :D

2013-01-02 @ 20:54:21
URL: http://ziro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0