Davenport tävlingar 2012 del 2

13 Maj- Ringsjöprtensryttarförening FEI lagtävlan 66,06% och 5te placering
Kommer ihåg att jag var riktigt nöjd med denna starten, det var en av våra bästa ritter tillsammans och daven fattade bara fel galopp en gång i programet. 
bild ifrån prisutdelningen! 
9 Juni- åsbo hemmaklubb FEI lagtävlan 63% 
Daven var otroligt spänd och missade exakt alla bytena, men ändå har han en rätt bra lägsta nivå! 
 
17 Juni- Åsbo ponnyklubb LA:P1 63,6% & Vinst! 
LA:1 72,1% & Vinst och Daven Vann även cupen
Det var totalt fruktansvärt väder denna gången! det blåste storm till LA:P1an staket ramlade, hinder blåste omkull, man kunde knappt se för all blåst! ni förstår kanske själv daven var rätt spänd, och till andra klassen spö regnade, jag har nästan aldrig varit med om så mycket regn så domaren kom faktiskt ut sen och sa att det var bra kämpat, så även detta en riktigt test tävling för Daven. Därför gick det heller inte att fota.
 
6-8 Juli- svenskt ponny derby 
Det var stort för Daven, det var hans största tävling, stor publik och mycket folk som var runt banan hela tiden, Första dagen skötte han sig bra tror han var lite i chock haha! han bara gick, resten av dagarna var han lite spänd, Men vi båda lärde oss mycket tillsammans, det var även väldigt liten framridning med hoppning precis brevid så där fick han även vänja sig vid det, Vi visste redan innan att han inte var riktigt redo för stora rundan men vi tog det som en rolig sak, och för att lära oss det var även Davens första Meeting alltså första gången han stod borta! Duktig skrutt som fick ihop runt 63-64% alla dagarna.
 
9 September LA:3 Debut 71,6% Vinst & FEI inledande 63,1% och 3a 
Hade haft ett litet tränings uppehåll efter derbyt så ville bara ta ut honom lite, för detta var även vår sista tävling 2012, Daven har alltså inte varit ute sen september på tävling därför kommer vi starta upp med lite Regionala nu i början av året. 
 
Jag måste säga tack till Daven faktiskt, han har gett mig så mycket lärdom och vi har haft så roligt tillsammans, så himla framgångsrikt år, Daven är så himla snäll och ställer upp så gott han kan i alla lägen, Trotts att det varit lite upp och ned, men så är det för alla! han behöver få rutin och tillsammans kan vi det, jag är stolt över var enda start vi gjort trotts reslutat, jag är stolt över min Daven, åh vad jag Älskar den ponnyn! och är så taggad på att se framgången nu 2013! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0