Chippen Jönköping Lördag

Jag red endast två starter på chippen nu i helgen för jag ville inte lista på honom eftersom han gick derbyt veckan innan.
Denna dagen skulle vi iallafall bara rida en FEI lagtävlan för att mjukgöra och känna in sig inför Söndagens globen klass. Men jag hade redan kvällen innan ridit honom lätt pass på framridningsbanan och då kändes han super fin. Så tog ingen jätte lång framridning inför lördagens klass, kanske max 20 minuter!
 
Det regnade lite smått hela tiden men det var faktiskt rätt skönt för det var endå så himla varmt, men Chippen bryr sig inte om sånt, han var hur fin som helst på framridningen och jag kände inte alls något som var mer jobbigt eller något som jag skulle behöva träna mer på, så vi skrittade också en heldel innan det var vår tur att gå in på banan.
 
Det enda negativa var att man fick rida runt banan så länge innan dom blåste, så jag skittade en del runt banan också, och sen galopperade jag runt ett varv, På banan var han också hur fin som helst! traven höll han genom hela programet, där var energi och han bjöd på hela tiden. Vi fick en liten taktmiss i traven det var det enda att dra ner på, galoppen gick också super bra, bytena allt!
när vi var nästan klara var jag så nöjd med honom så jag klappade honom ordentligt på halsen i galoppen och det gillade domarna mycket att jag gjorde! 
 
Först när resultatet kom visade sig "bara" bli 68% jag blev lite besviken då jag tyckte det kändes så himla bra, när jag sen såg hur ojämt domarna hade mig en domare hade mig som 1a på 71,2% en domare hade mig som 2a på 70,6% och en hade mig på 62% nere som nummer 25! vi blev så chockade, när sen nästa ryttares resultat kom hade hon fått över 69% ifrån mitt domaren som hade mig så lågt, och dom andra domarna hade det ekipaget på runt 60% började vi fundera igen, och alla tyckte jag skulle gå till sekretariatet och bara be dom dubbelkolla så dom inte blandat ihop mitt resultat med ryttaren som red efter!
och tro det eller ej, men det hade dom! så hon hade fått mina % på 69 och jag hennes på 62 haha lite skillnad! så plöstligt höjdes min procent och slutade tillsist på 70,2% och jag slutade tvåa i klassen var så glad och jag och chippen fick nytt personbästa!
bild ifrån dagstorp!

Kommentarer
Postat av: DRESSYRPONNY.SE

Superfin blogg, verkligen!

2013-07-31 @ 12:03:17
URL: http://dressyrponny.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0