Daven fjanta bort vinsten!

Många undrar väl vad som hände med daven! 
och det var så att på framridningen igår var det ca 15 st ekipage, det fanns knappt en ledig yta att röra sig på! hoppningen var också koas, hinder flög hit och dit precis intill framridningen, Daven var totalt avstängd, han var så rädd, och det var omöjligt att rida fram, folk red rakt in i en flera gånger och daven fick nästan panik! 
 
Inne på banan sen gjorde han VÄRLDENS finaste travprogram, aldrig någonsin haft sån känsla, inte på träning inte nån gång, allt satt, helt klockrent var det! hade enbart 7or och 8or, låg på runt 72-74% 
Sen kom vi till galoppen och något hände, han blev staty, gick inte att få fram honom en meter i enkla bytena, så var tvungen att vända mot utgången varje gång för att få fram honom, och jag vet att detta beror på den kassa framridningen då jag inte kunde rida fram som jag brukar, han var inte framför mig alls, och sen spänning på det är ingen bra kombination!
 
Men är ändå nöjd med nästan 61%, extrem fina ord av domarna och dom hade mig nästan i mitten på resultat listan.. 
Vad jag sen fick höra idag av en domare som dömde gjorde mig så ledsen, men också glad självklart! men tänk så hade han gått fram! 
hon sa att: alla domare efter mitt travprogram redan såg mig som vinnare, dom sa att denna ritten kommer ta hem vinsten idag! 
och sen händer då detta i galoppen :( men det är sånt man får ta, det är en häst och en levande varelse, nya tag och ladda om är det enda som hjälper!
Han är endå Världens finaste ponny! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0