Derbyt dag 1 Chippen

Började med att vi blev lite sena och hade glömt mina handskar, Men som tur var fick jag låna Vickys då hon redan ridit då! tack snälla igen ♥
Chippen var redan från start lite sur, lite lika framåt som han brukar och pigg på tävling, men han var ju ändå väldigt fin, men jag kände endå att det inte var samma chippen som tidigare tävlingar, så det blev lite hackigt på framridningen, men galoppen är som alltid fin..
 
Inne på banan skulle han först fjanta lite och låssas vara spänd, men när vi gått förbi en gång så brydde han sig plötsligt inte igen, haha knas ponnyn! 
första travdelen var rätt hackig, volten blev något stor, och sen höger traven kändes rätt okej. Skitten lika så, men galoppen var ändå fin! han satte klockrena byten och övergångar, det vinner vi mycket på.
Så när jag kom ut ifrån banan var jag inte direkt nöjd, men inte missnöjd heller, det var en sådär ritt man tänker, jaja jag blir väl iallafall lite över godkänd men jag vet hur mycket bättre jag egentligen kan!

När jag fick se resultatet blev jag ändå rätt förvånad och glad, det var inte direkt det jag hade förväntat mig efter ritten, Så jag blev super nöjd med % som slutade på 67,3%, en domare som hade mig som 2a rakt igenom med fina ord.. och dom andra två låg rätt jämt på runt 67%, slutade iallafall 5a i klassen av 28 startande! 
riktigt bra start på derbyt och kval 1.
 
Imorgon satsar vi dock på en lite roligare och mjukare ritt, och hoppas chippen är på  bättre tävlings humör
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

ni var super fina! jag tog lite kort på er :)

2013-07-19 @ 21:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0