Derbyt dag 1 Davenport

wow,wow,wow säger jag bara! Framridningen, gud alltså aldrig haft så fin känsla, aldrig ridit honom så bra någonsin! Många som faktiskt kom och sa det och hur glad blir man inte..
Han bara svävade fram, fanns inget att jobba på! Galoppen också, han hade liksom ett mål han jobbade åt, med mycket power hela tiden..
Det blir inte den här tomgången som kan uppstå ibland, utan trycket fanns och man kunde leka med övergångarna och öka,minska hur bra som helst..
Öppnor,slutor allt satt liksom, perfekt ryggning, fina byten och halter.. Satt bara med ett leende på läpparna hela tiden.
 
Väl inne på banan blev han lite mer spänd, men det var ändå ridbart, man kunde få fram ridning och bjudning! dock tappade vi mycket på att jag inte red jätte nyanserat som jag verkligen ska ta åt mig och göra imorgon..
Även tappade jag lite av energin i galoppen, men Helena sa att han såg så fin ut! 
Missade även öppnorna och fick en felfattning och sen blev han skrämd en gång, så himla mycket man tappar då! det låg nån pappers bit mitt på banan som lysde och den var orsaken till många av missarna tyvärr.
Men var ändå nöjd när jag kom ut ifrån banan, trotts stora missar hade vi ändå vunnit framridningen och faktikt kommit över delen då han blir så spänd så han blir oridbar! nöjd nöjd..

Folk tycket reslutatet var lågt, jag fick 64,8%,och hamande 10a av 7 placerade, dock hade två domare mig på över 65% och en dömde ner oss till 63%, men är ändå mycket nöjd och laddar om inför morgondagen!
 

Kommentarer
Postat av: Evelinn Bladström

Vilken bildskön häst du har :) Vad är det för ras? Lycka till imorgon!

2013-07-20 @ 02:16:15
URL: http://evelinnbladstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0