Dressyr på Chippen

Idag red jag ett ordentligt dressyrpass på utebanan på Chippen, egentligen var det tänkt att jag skulle rida hästarna tidigt på förmiddagen/eftermiddagen, men så blev det inte för jag hann inte rida båda utan bara en, så när vi kom hem ifrån restaurangen så åkte jag direkt bort till stallet och red ett pass på Honom, det var helt perfekt väder! inte för mycket flugor och inte för varmt, satt på hästen runt halv 9 i kvälls solen så mamma klickade även lite kort på oss..
 
Passet gick lite som jag hade tänkt, Jag vet att Chippen har svårt för underlaget som är på utebanan så jag hade tänkt redan från början att jag nog måste börja med galoppen för att få igång honom infö traven..
I galoppen var han super direkt, gjorde övergångar enklabyten och slutor, i traven sen var han jätte fin till en början men eftersom underlaget sen inte är det bästa för honom så blev han lite trött och seg.. Därför gjorde jag mycket tempoväxlingar och när han kommit igång igen så kunde vi gå på och göra lite sidvärts, på slutet sen var han super fin och jag travade av och längde ner honom för jag vill inte pressa honom till det yttersta när underlaget redan är jobbigt för honom..
Så imorgon är han välförtjänt en uteritt!
 
Som ni ser var han väldigt på hugget i galoppen idag! haha fick verkligen hålla tillbaka hans energi så det inte blev allt för mycket.
mer bilder kommer snart i ett annat inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0