Fredag FEI Lagtävlan Jönköping

På fredagen hade jag bara en start och det var med Davenport en FEI lagtävan, jag hade inte start förren kl halv 7 på kvällen så jag gick hela dagen och kollade på andra ekipage och måste erkänna att man blir rätt trött efter ett tag, så när det väl var dags var jag rätt trött..
 
Men daven var laddad och jag blev också väldigt laddad när vi kom till framridningen, jag red inte fram så länge för daven hade gått ett pass på banorna kvällen innan och var inte alls tittig på sakerna..
 
Framridningen: Daven var super laddad men lyssnade ändå på mig och var med på sakerna, red mycket fram och satte tillbaka, alltså mycket övergångar och tempoväxlingar. När det inte var så lång tid till jag skulle in på banan blev han riktigt överladdad och kastade sig och hoppade för allt, men eftesom jag börjar känna honom så väl nu så kunde jag hålla honom ändå. 
 
Inne på banan sen så gick traven grymt bra, som ett rinnande vatten, inga missar ingenting! bara 7, 7,5 och 8or rakt igenom! Sen kom vi till ryggningen då började han busa lite med mig igen och skulle inte gå fram och fatta galopp, så jag klackade till honom ordentligen, han blev nog själv lite chockad för då plötsligt gick han fram med dunder fart! och han fick mycket beröm. 
Dock kom överladdningen tillbaka och han kunde inte riktigt hålla sina bus saker inom sig så i ökningen tog han sats och flög rakt upp i luften, men han bytte inte så jag fick knappt något nerdraget på det alls!
bytena gick heller inget vidare han hade svårt att skritta för han var så på tårna, men han höll sig i skinnet och fattade iallafall rätt galopp! 
Överstryckningen gick kanon! aldrig gjort bättre, fick 9,8,5 på den, liksom en 5a och en 9a! stor skillnad, och det var verkligen värd minst 8a tyckte alla som såg den, men jaja hon kanske tittade på något annat just då ;)
Jag var ändå nöjd med ritten efteråt, och resultatet blev 65,8%
domarna låg dock rätt ojämt vilket var tråkigt då dom har mig på 68,8% och tvåa, 66% nästan 67, och sen en på 62%,  men jag slutade ändå 4a i klassen! 
tyvärr har mamma inte fotat något alls i helgen, men lite vänner har tagit kort på mig som jag lovar att visa er!

bilderna nedan är tagna av Lina dolk- liinadolk.blogg.se tack så jätte mycket!
söta lilla ponny, håller alltid på med sin mule!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0