Globengehäng! i FEI mästerskap

går snabbt till den roligaste ritten, Igår red jag FEI Mästerskap med min bästa Chippson.
Vi hade rätt tidigt start, men många bra ekipage hade redan startat innan oss.
 
Framridningen gick bra, chippen var så fin, red max 10 minuter innan jag var tvungen att gå ner till banan som låg en bra bit därifrån, så jag blev lite osäker för jag hade inte hunnit mjukgöra med så många slutor och öppnor, utan hade mest jobbat galoppen som jag alltid börjar med. 
 
Men det räckte tydligen med den korta framridningen, Chippen var super fin även inne på banan och jag hade en så bra och fin känsla, traven i det programmet brukar annars kunna bli lite hackigt för alla rörelser kommer pang på varandra hela tiden, men Denna gången funkade det verkligen.
Galoppen var en dröm, så fin! bytena satt som en smäck, och alla övergångar allt i galoppen var bara så bra om jag får säga det själv.
När jag hade ridit färdigt kom en domare som även är vår vän fram och sa att hon tyckte det såg så fint ut, och att galopp programmet hade man inte kunnat göra bättre. Blev så glad!
Fick resultatet som blev hela 69,3% och upp i ledning! om jag blev lycklig, domarna låg också rätt jämt och tyckte rätt lika om ritten dom hade mig på 70,2% 69,5% och 68,2%
och med det räckte det till en 3:dje placering i klassen, dom två innan mig var för gamla för att kunna få globengehänget då det är max 16 år, därför gick det vidare till mig! längesen jag blev så glad! det kändes så stort att få äran att sätta på gehänget.
 

Kommentarer
Postat av: Elsa

Sv: Tack så mycket, vad roligt! :)

2013-07-30 @ 09:25:24
URL: http://eventingbyelsa.blogg.se
Postat av: Lisa Fager

svar: tack desamma! :)

Grattis!! :D

Svar: tack! :D
Julia Wesén Cosmo

2013-07-31 @ 13:16:23
URL: http://lisafager.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0