Packar för fullt inför Jönköping

Nu är min packlista så gott som färdig! 
Jag har både skrivit en till mig själv och en till hästarna både gällade matväg och utrustning. Jag tycker det är viktigt att vara väl förberedd när man ska åka iväg så långt och länge, Och man ska vara ute i god tid innan så man kan gå igenom allt flera gånger. 
Skulle jag glömma något viktigt när vi åker iväg på en sån lång resa så skulle jag bli mycket stressad och fått panik över hur vi skulle lösa det, därför skriver jag alltid packlistan dagen innan jag packar, Dagen innan vi åker packar jag allt, går igenom det och väl i stallet kanske man ser något mer man vill ha med.
 
Sen samma dag som vi åker går jag alltid igenom allt en gång till för att vara på den säkra sidan, jag tycker även det är viktigt att organisera och veta var man ska ställa och sätta dom olika sakerna så man vet var man har det, Nu när vi åker med båda hästarna är det viktigt att packa smart för att allt ska få plats, samt att man lätt ska hitta. Jag har alltid med mitt tävlings skåp som packas lagom fullt, resten packar jag i lastbilen, och sen har jag lite andra små kassar med mig som jag vet jag inte behöver använda under resan, dom läggs i packutrymmet bakom hästarna i lastbilen, och sen har en kasse med saker till hästarna under resan som jag lätt kan komma åt, ex mat till dom. 
 
Packningen och organisation tycker jag är en viktig del i själva tävlandet, har man inte koll på sina saker drabbas allt, och speciellt sina egna starter.
Men det är inte alltid helt lätt när man åker iväg så långt första gången, jag kommer ihåg när jag gjorde det första gången, det var mycket som vi kände detta skulle vi haft, eller tagit med! så man lär sig efter ett tag när man åkt några gånger. Nu var vi en rutin så för mig burkar packningn inte vara någon fara, det går snabbt och rätt enkelt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0