Preliminära starttider till Derbyt

Nu har dom preliminära starttiderna inför Svenskt Ponny Derby kommit ut! 
Men bara inför fredagens starter, jag ska ju dit med båda ponnyerna och är verkligen glad att jag inte fått allt för tidiga starter eftersom att tävlingarna börjar redan kl 8 på morgonen, D-ponnyerna är indelade i två olika grupper med 28 st i varje.
 
Vi ska ju heller inte stå på anläggningen utan vi kör varje dag därför är det också skönt att inte ha allt för tidiga starter, Varför vi gör det är dels för Davens skull för att han ska komma hem imellan och kunna vila upp sig vilket han gör bättre hemma än om han står på tävlingsplatsen, och sen ska han ju även veckan efter till ett Meeting och stå uppstallad så det blev en självklarhet att inte ha dom uppstallade under derbyt för vi har heller inte speciellt långt dit så det passar bra..
 
Jag har iallafall fått mina starttider kl 10.22 med Chippen och 12.06 med Daven, Daven startar sist i sin klass. 
Tycker det är bra tider, och skönt att man inte har allt för kort mellan sina klasser! 
Vi har även med oss en liten groom som kommer hjälpa till under hela helgen med hästarna, känns skönt att vara 3 st när man är iväg med två ponnyer och har dom båda i lastbilen..
Det är Minna som är snäll och ställer upp på att hjälpa till! 
Bilder ifrån Derbyt förra året, bilderna är tagna av Julia Franzen och Saga Kullberg!

Kommentarer
Postat av: Nathalie Busk

sv: Nordhalland kan jag glömma, aldrig att pappa skulle åka 40 mil för en tävling ;) Men jag tror jag kommer till SM och kollar iallafall eftersom vi inte lyckades kvala. Nästa år hoppas jag få vara med och rida! :D

Kram!

2013-07-13 @ 12:12:16
URL: http://dressyrhastar.horseworld.se
Postat av: Julia

Sv: Tack detsamma! :)

2013-07-13 @ 13:22:07
URL: http://goldentex.blogg.se
Postat av: AmandaB

SV; ja det gör jag :D du med?

MVH AmandaB

2013-07-13 @ 13:22:10
URL: http://amandablomkvist.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0