SM på samma anläggning iår igen?

fick in en fråga igår som jag absolut tar upp och svarar på i ett inlägg
 Vad tycker du om att SM går på samma anläggning iår som förra året, vad är positivt/negativt med det osv?
SM går som förra året på equality riders anläggning utanför karlstad.
En underbart fin plats, med vattnet alldeles intill och super fina banor, helt klart den finaste anläggningen jag varit på under alla mina år, så på det sättet är det väldigt positvit enligt mig, och roligt med variation att man kan gå ner och bada när man inte tävlar.
Dock tycker jag det är lite småtråkigt att det inte går någon annanstans, det är långt för oss ifrån skåne att köra och jag vet att Jönköping ansökt om att få arrangera SM. Varför inte det gick igenom förstår jag inte! 
Tidigare har det ju även varit så att SM inte får arrangeras av samma ställe två år irad, så varför skulle dom nu få?
 
Visst banorna hade fint underlag, dock vet jag att många klagade på att det sög väldigt, och kunde bli hårt om det regnade för mycket på det. 
Ett stort minus är också deras priset och rosetter, man tycker att på ett SM bör rosetterna vara stora långa och härliga, och Speciella så som derbyts rosetter ex. och även priserna? det är en elittävling, ett SM och priserna man får är lite reklam, en plakett och en tröja, hallå säger jag bara! det var det absolut sämsta! nästan värre än på lokalnivå! 
 
Men egentligen det enda som för mig är posivit är just att anläggningen är så fin, och att man kan bada med sina hästar, annars är det inget speciellt för mig, rätt långt att ta sig till boende också och finns inget annat att göra i närheten, utan anläggningen ligger långt ut i skogen haha.
Så nej jag är inte så imponerad! hoppas SM 2014 går på någon annan anläggning :)
SM rosetterna förra årets, samt en bild med vattnet i bakgrunden

Kommentarer
Postat av: cajsa

Tyckee att Willands ska få ha ponny SM igen! Så nära för mig och det hade varit så kul att få se dig rida igen! :3

En lokal tävling jag var på i början av juli vann man Eskardron schabrak i sånnt där "metallic" matrial! Rätt sjukt att det är så snålt på SM! ♥♥♥♥

Svar: haha åh ja! jag hade röstat på jönköping just för att stallarna är så bra där :)
ja visst är de snålt :O <3
Julia Wesén Cosmo

2013-07-31 @ 18:56:38
URL: http://cmdressyr.blogg.se
Postat av: Stina

Fast är ju bra att det är en bit längre upp så de som bor i norra Sverige oxå kan vara med. Kvalar man men bor i Norrland kan man ju knappt va med om det är i Skåne. (Minst 100 mil enkel väg)

Svar: Absolut du har helt rätt! dock är det inte så många ifrån norrland som klarar av att kvala sig in, eller är med, där finns ju knappt några nationella uppe i norrland och när dom väl har är det max 4 starter typ :)
Julia Wesén Cosmo

2013-07-31 @ 21:43:15
Postat av: Amanda

Det borde vara mest rättvist om sm gick mitt i Sverige, alltså runt Sundsvalls trakten, om man tänker vad som är rättvist, jag säger bara, jag vill inte låta sur eller något men om man tänker på rättvisan och uppdelningen av landet så vore det mest rättvisast, jag tror dom från norr tycker att en resa på 50 mil är kort. Fast dom i södra trakterna tkr 15-20 mil är för långt, säger bara, jag tkr själv att det är bra att sm inte går i södra Sverige för då har hästarna fått åka en "lång" resa vilket dom kanske inte är vana vid och då kanske dom inte presterar på samma sätt inte vet jag, bara för att det är mer sm ekipage i södra Sverige borde inte sm gå där tkr jag, men det behöver ju inte vara på samma ställe samma år

Svar: absolut du har helt rätt! ska man tänka på hur långt det är för alla så ska det ju gå mitt i Sverige, men om man kollar på kvallistan är kanske 1 eller max 2 högt högt uppe ifrån Sverige, dom flesta är ifrån södra, för min del tycker jag det kunde varit vartannat år, alltså ett år här nere i skåne nästa år uppåt landet :)
hoppas bara det inte går på samma anläggning nästa år igen ahah!
Julia Wesén Cosmo

2013-08-01 @ 00:17:00
Postat av: isasriddagbok.blogg.se

opps.Det är ju nästan typ nedlåtande med så liten rosett! Jag vann en shettis-agillity på våran lilla klubb och fick en bra mycket större rosett än det där! och den var dessutom glittrig. Och klassen kostade 50 spänn. Fy skäms equality riders!!!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150301418523812&set=a.447186278811.231660.657228811&type=3&theater

Svar: haha men eller hur! håller med dig, oj ja helt galet!
Julia Wesén Cosmo

2013-08-01 @ 00:29:00
URL: http://isasriddagbok.blogg.se/
Postat av: Anonym

Anläggningen ligger inte långt upp i skogen, det är trots allt cykelavstånd till Karlstad Centrum :)

Svar: jasså gör den:O oj jag tyckte vi körde och körde men aldrig kom fram haha! då missförstod jag det hela :)
Julia Wesén Cosmo

2013-08-02 @ 15:16:20
Postat av: Alva

Jag tycker att anläggningen är bland de bästa jag varit på. De hade helt super underlag för mina hästar, bästa jag ridit på faktiskt! Sen så var det ju otroligt fint med sjön och allt. Dom har ju också skaffat ett stort stall med 100 permanenta boxar, helt super! Sen håller jag med dig om att det var väldigt dåliga priser förra året! Ja, man fick egentligen bara reklam, klisterlappar, hovkrats och en tröja när man vann SM guld. Sjukligt snålt faktiskt! Hoppas absolut på bättre priser iår!
Vet du att det finns ett jättefint vandrarhem 3 min bilresa från anläggningen? Ett tips om du råkar åka dit igen och tävla! Det är verkligen ett fint vandrarhem med trevlig och hjälpsam personal!

Jag håller verkligen på dig och Chippen i år! Du är så duktig som tagit fram det allra bästa ur den fina hästen! Heja Julia :)

Svar: Åj vad bra! ja det är absolut den finaste anläggningen, och underlaget var bra för mina också! :) vad bra att dom har utökat det! ja för det var man också lite rädd för hur dom skulle få plats med allt som ska gå där nu iår samtidigt!
Hm jag undrar om det inte var där vi bodde förra året, jag kommer faktiskt inte ihåg, iår ska vi bo på campingen i en såkallad lyxstuga haha vi får se vad det är ;)

tack så jätte mycket! vad glad jag blir av att höra det, och detsamma jag håller tummarna för dig och dina två också :)
Julia Wesén Cosmo

2013-08-03 @ 00:05:46
URL: http://Alvaliew.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0