Bästa Daven!

Gud vad jag är nöjd över gårdagens prestation av daven! han var så himla duktig, och det lönade sig vi slutade 3a i klassen FEI lagtävlan nationellt! 
 
Jag tänkte bara lite snabbt dra hur emormt fruktansvärt underlaget var! jag har aldrig varit med om värre, det så så djupt att hästarna knappt kunde lyfta benen, och i hörnorna inne på banan så var det omöjligt att rida, jag red därför slarviga vägar och red innanför det där klafsiga! 
Många hästar som inte klarade gå på det underlaget, och många som fick taktmissar och inte klarade att öka, Framridningen var likadan om inte värre!

så på framridningen så red jag bara kanske 10 minuter max, sen skrittade jag honom i kanske 20 minuter, men han var så fin det lilla jag red, och han kämpade verkligen trots förutsättningarna, Jag var så himla stolt över min lilla kille! 
 
Inne på banan san fortsatte han han kämpa, och göra så gott han kunde, han var så avslappnad och spände sig inte överhuvudtaget, såklart hade han lite svårt att länga och verkligen få ut sina ökningar till det bästa, men domarna såg lika väl som jag hur duktig han var och försökte! så trots det fick vi ändå 7,5 på ökningarna och måånga 8or, samt på enklabyten, och jag fick 8a på ryttaren..
 
Jag var så nöjd efter ritten för vi hade inte kunnat göra bättre på den hemska banan, och när protokollet kom blev jag så himla glad, men mest glad för davens skull att hans kämpnade lönade sig! 
vi fick 67,7% och nytt redkord i FEI Lagtävlan, samt lite höjt SM kval.. 
En domare hade mig som 1a på hela 70,3% och sen blev vi tyvärr neddömda av en domare som hade mig på 65, annars hade jag tillochmed kunnat knipa andra platsen! 
Men jag är så glad för detta och nöjd över min bebis! bästa avslutet på ett litet tävlingsuppehåll och nu när jag åker till Hong Kong!
 
tyvärr blev det inga bilder, men ni får en liten halvkass tagen med telefonen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0