Hermanstorp 1 Juni FEI lagtävlan

Ojojoj vilken dag! knappt så jag själv än förstår det.
Gick upp kl halv 6 i morse och gjorde allt klart för att vara i stallet kl 7 och sen köra kl 8, det var super varmt redan så tidigt. Men Chippen stod som vanligt och laddade till medans jag gjorde knopparna som förövrigt blev super bra idag! 
Resan upp tog ca 1,40 minuter så det var rätt lugnt..
Jag tänkte dela upp båda starterna i två delar så det inte blir så himla långt att läsa 
Min första start var en FEI Lagtävlan som jag startade runt kl 12.
 
Räknade med att ha ungefär 30 minuters framridning inklusive framskrittning för med Chippen behöver man inte sitta och mala och rida en massa utan det räcker att göra dom olika rörelserna en gång och sen känna in underlaget, och få igång honom lite, så han taggar till.
På framridningen tyckte jag han kändes hur fin som helst, jag jobbade lite öppnor för det var väl det som isåfall kändes svårast men precis innan jag skulle in på banan satt dom också! 
Så jag var jätte nöjd med framridningen, skönt att man inte behöver rida stenhårt i denna värmen som var idag så jag red fram max 15 minuter trav och galopp och det räckte gått och väl..
 
När jag sen skulle rida runt banan kände jag direkt att Chippen stod emot lite för att det var så himla djupt och tugnt underlag och man märker tydligt sånt på honom, men han är duktig och eftersom han har mera dom knälyften så är det mindre jobbigt för honom.
Men även där kändes han ur fin och inne på banan blev det inga stora missar, utan bara små missar som man alltid får, det stora missen var väl isåfall att han stannade i ett byte lite, och ena volten blev lite hackig och ojämn, men alltid hittar man fel! det går nog knappt att rida ett prickfritt program eftersom att då borde man vara uppe på 90-100% ;) haha nej men, jag var super nöjd med ritten ändå, för chippen kändes så otroligt mjuk och sammarbetsvillig, han var avslappnad och hade ett jämt flyt i traven, ökningarna satt även och han fick MÅNGA 8or i protokollet som med en chock blev 69,6% och resulterade i en seger och nytt personbästa!! Världens bästa ponny har jag helt klart, älskar att vara ute och tävla med honom! Jag höjde även mitt SM kval!
Det var ärevarv med häst och det älskar Chippen, vi vann ett schabrak och en äpplecider och lite annat smått
 

Kommentarer
Postat av: isasriddagbok.blogg.se

STORT grattis!

2013-06-01 @ 22:40:17
URL: http://isasriddagbok.blogg.se/
Postat av: Sandra AW

Stort grattis !!!! Jag tog två Sandra platser ;)

Svar: tack så mycket! och grattis till dig också :)
Julia Wesén Cosmo

2013-06-01 @ 23:12:20
URL: http://motosidressyr.webrider.se
Postat av: Ebba

Grattis, ni är så fina! :)
Tänkte bara fråga eftersom jag såg att du hade en, vet du hur det är med regler om luva på dressyrtävling? Är det alltid tillåtet eller bara på vissa tävlingar? :)

2013-06-02 @ 21:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0