Hermanstorp FEI Mästerskap

FEI mästerskap skulle jag starta bara en timme efter första klassen, och där emellan skulle vi hinna med prisutdelningen, så när allt var klart hade jag ungefär en 15 min på mig innan det var dags för nästa start, jag skrittade honom 5 minuter och jobbade honom lite i skritten, sen travade jag fram och galopperade fram honom i lång och låg form, nån minut och sen travade jag ett varv och gjorde en öppna, sen var det min tur att gå in på banan! 
Eftersom det var samma tunga underlag där så ville jag inte rida honom mer på framridningen, och han var ändå så himla fin så det behövdes inte mer! 
 
Inne på banan så kändes det också bra! ingen större miss överhuvudtaget, han var så himla mjuk och fin och följsam och ökningarna satt som en smäck! log bara uppe på ryggen, roligare än Chippen att rida kan man inte hitta, allt gick som ett rinnande vatten och jag kan inte annat än att vara super nöjd med honom! han kunde knappt gjort bättre när jag tänker efter.
 
När jag var klar så klappade alla väldigt mycket och sen kom dom fram till mig och sa att jag hade en underbart fin ponny, och en nära vän till oss sa att hon aldrig sätt mig rida ett program så fint! Även mamma sa att det såg mycket bättre ut än förra ritten som jag ändå den var väldigt nöjd med! 
 
Fick vänta på resultatet ett tag för dom uppdaterade väldigt konstigt,Men jag hade heller inga jätte förväntningar på resultatet för dom låg väldigt lågt, och en domare som många pratade om låg super lågt! så mitt protokoll hade kommit men det hade inte kommit upp på equipe, resultatet blev 67,9% När det väl kom upp på equipe så gick jag upp i ledning! Och domaren som låg lagt överlag hade mig på nästan 70%!  5% högre än vad hon hade 2an på. Jag red näst sist, så när sista resultatet hade kommit 
Fick jag åter en chock ännu en VINST!! Har jag världens bästa häst eller? jag var så otroligt glad! och även här hade jag många 8or, samt mycket fina kommentarer av domarna, : Härlig ponny med massor av utstråling! underbar ponny som kommer gå långt! 
och massa såna härliga kommentarer.
I denna klass vann vi ett Agria täcke, och ännu en fin flaska Cider, samt annat smått, och ännu ett ärevarv med Chippson såklart! Jag älskar min fina ponny ♥ Lycka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0